Noha még bőven előttünk áll a PlayStation 5 és az Xbox Series „aranykora”, egyre több részlet szivárog ki a következő generációs gépekről. A legfrissebb információk szerint a PlayStation 6 és az új Xbox 2027-ben érkezhetnek, és a hardver központjában az AMD vadonatúj, mesterséges intelligenciával felturbózott UDNA grafikus architektúrája lesz. Ez jelentős előrelépést ígér a jelenlegi RDNA-alapú rendszerekhez képest.
AMD UDNA, mesterséges intelligencia és új grafikai szint
A hírek szerint a PS6 és a next-gen Xbox is a legfrissebb UDNA chipet kapja, amely 20%-kal jobb teljesítményt kínál majd rasterizációban, és duplázza a ray tracing képességeket az RDNA4-hez képest. Egyelőre úgy fest, a 3D cache kimarad a tervezett konfigurációkból, ami csalódást jelenthet a rajongóknak, hiszen többen ebben reménykedtek. Sokan abban is bíztak, hogy a konzolok látványosabb hardveres ugrást produkálnak majd, de a jelek szerint inkább finomhangolás és AI-alapú trükkök várhatók.
Fejlettebb upscaling, de valódi áttörés?
Az utóbbi időben a játékok felbontásnövelése, vagyis az upscaling egyre hangsúlyosabb lett – a PlayStation 5 Pro például már most is kínálja a PSSR-t, igaz, a Sony sem teljesen elégedett a technológia eredményeivel. A várakozások szerint azonban ezek a fejlesztések látványosan fejlődnek majd, és a PS6 mellett a következő Xbox is nagyobb szerepet szán majd a mesterséges intelligenciának a grafikai teljesítmény terén.
Jövőkép: 2027-ben jöhet a nagy generációváltás
A jelenlegi menetrend szerint a PS6 debütálása 2027-re várható, míg az új Xbox akár egy évvel korábban, 2026-ban is megjelenhet – legalábbis, ha a nagy címek időzítése is így alakul. Egy biztos: ahogy közeledik az új konzolok bemutatója, egyre többet fogunk hallani arról, hogy mire képes majd a mesterséges intelligencia és az AMD új chipjei a nappalinkban.
