A gépek ébredése elkezdődött Hollywoodban, ahol már mesterséges intelligenciát is bevetnek.
A Warner Bors. stúdió reggelre azzal vált a média középpontjává, hogy Toby Emmerich igazgató egy megállapodást írt alá a Cinelytic robotikával foglalkozó céggel, melynek értelmében mesterséges intelligenciát is bevetnek a filmek készítésénél. A program még múlt évben elkezdődött, aminek célja, hogy minimalizálják a kockázatokat a jövőben készülő projektek során. Bár a program nem képes megjósolni a következő millió dolláros találatot, de az adatok elméletileg segítenek a stúdiónak, hogy melyik filmnek engednek zöld utat és mely filmeket kell bemutatni fesztiválok környékén.
A program például segít felmérni egy sztár értékét, illetve meghatározni, hogy mennyi pénz várható egy film bemutatója után. A program nem hozhat kreatív vagy ösztönös döntéseket, és várhatóan csökkenti majd azt az időt, amit a vezetők kis költségvetésű filmeken töltöttek és az ismétlődő feladatokat. Így tisztább képet kaphatnak arról, hogy mennyit költsenek reklámra és mikor mutassák be a filmet.
Úgy tűnik azonban, hogy kissé túlreagálta a média az ügyet, mert a WarnerMedia vállalat szóvivője szerint a médiában megjelent történet nem pontos, hiszen az adatokat kizárólag a nemzetközi bemutatókra használják és a jelentéssel ellentétben ennek semmi köze sincs a kreatív munkafolyamathoz.
A program gazdája Tobias Queisser, és az elmúlt három évet azzal töltötték, hogy teszteljék a szoftvert, de most eljött az idő, hogy élesben is bevessék az alkalmazást. A Warner Bros. azzal is büszkélkedhet, hogy a Sony Pictures és számos más forgalmazó is őket bízza meg ezzel a feladattal. Mivel egy viszonylag kísérleti programról van szó, kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesz megbízható a Warner mesterséges intelligenciája.
Szólj hozzá!