A Warner Bros. Discovery arra készül egy jó ideje, hogy elhagyja az “HBO” szót a zászlóshajónak számító HBO Max streamingszolgáltató nevéből, és egy új névvel folytatják, miután a Warner Bros. és a Discovery egyesült tavaly. A vállalat még nem jelentette be, hogy mi lesz az új név, de már voltak találgatások arra, hogy mire keresztelhetik az HBO Max utódját.
Az egyesített HBO Max és Discovery+ szolgáltatások régóta tervezett átnevezése jelenleg is zajlik a háttérben, és a döntést részben az indokolta, hogy a vállalat véleménye szerint “az HBO név sok potenciális előfizetőt elriaszt” – jelentette csütörtökön a Bloomberg, és a TheWrap független forrásból megerősítette.
A névváltoztatással azt szeretnék elérni, hogy a szolgáltatás nem csak egy kibővített HBO Max lesz Discovery-tartalmakkal, és igaz ez a fordítottjára is, hogy az HBO Maxot sem alakítják át a Discovery+-ra. Bár a végleges név még nem ismert, de több forrás is elmondta, hogy egyszerűen csak Max lehet a befutó az új név. Amikor az HBO a ’90-es években a Szex és New York és a Maffiózók című sorozatok után díjnyertes óriáscéggé vált, a marketing szlogenjévé vált: “Ez nem TV. Ez HBO.” Az új mottó akár “Ez nem HBO. Ez Max.” lehet a névváltás után. A Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, David Zaslav a közelmúltban tartott eredménybeszámolóján azt mondta, hogy az új nevet hivatalosan április 12-én jelentik be.
A Paramount Global markánsan más megközelítést alkalmazott a Paramount+ és a Showtime összeolvasztásakor: halmozták a neveket, így a Paramount+ és Showtime továbbra is vonzó maradt az előfizetők számára. (Vagy esetleg egyik partner sem volt hajlandó engedni a másiknak, s lemondani a névről.) Nyilvánvalóan ezt a megközelítést alkalmazta az HBO Max megszületésénél is a Warner Bros., azonban a szolgáltató nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, sok kritikát kapott a minősége után.
A Bloomberg értesülései szerint a streamingszolgáltató továbbra is havi 15-16 dollárt kér majd a reklámmentes változatért, de lesznek új előfizetői csomagok is. A tervek között szerepel egy havi 20 dolláros csomag is, ami jobb videó- és hangminőséget kínál, valamint egy olcsóbb, havi 10 dolláros, reklámokkal támogatott csomag. Az új streamingszolgáltató emellett a Discovery több ezer, forgatókönyv nélküli valóságshow-ja is elérhető lesz az előfizetők számára felár nélkül, míg a Discovery+ továbbra is saját, különálló, alacsonyabb árfekvésű szolgáltatásként működik majd.
Szólj hozzá!