2024 nyarán jelent meg a Star Wars Outlaws, az első nyitott világú akció-kalandjáték a messzi-messzi galaxisban. A játék ugyan izgalmasnak tűnt, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és a Ubisoftnak hatalmas bukás lett, amely után az egész vállalat veszélybe került. Azóta sikerült úgy ahogy rendeznie a dolgait a francia játékkiadónak. A Ubisoft vezérigazgatója azzal próbálta magyarázni az Outlaws bukását a befektetőknek, hogy a Star Wars brand iránt csökkent az érdeklődés, így a játék is már keveseket érdekelt.
A Star Wars már nem vonzó, ezért bukott meg az Outlaws?
Nem titok, hogy a Ubisoftnak hatalmas bukást jelentett tavaly a Star Wars Outlaws. A játékot már a megjelenés előtt leírták a játékosok, így az eladások sem alakultak valami fényesen. A pletykák szerint alig kelt el belőle egy millió példány, amely jócskán alulmúlta a Ubisoft elvárásait.
A bukás okáról azóta sem nyilatkozott a vállalat vezetése, ám a befektetőknek tartott legutóbbi konferencián szóba került. A részvényesek a Ubisoft vezérigazgatójának, Yves Guillemotnak szegezték a kérdést, hogy mégis, hogy tudott így megbukni egy ígéretes Star Wars játék. A vezérigazgató ezt válaszolta.
„A Star Wars Outlaws esetében nem értük el az eladási céljainkat. A játékot több tényező is hátráltatta. Először is, az a tény, hogy akkor jelent meg, amikor a márka, amelyhez tartozott, kissé viharos időszakot élt át. Emellett a játékban volt néhány elem, amelyet még finomítani kellett, és ezeket az első hetekben finomítottuk és hibajavítottuk, de ez hatással volt az eladási volumenre. A hibakeresés és a hibajavítás révén jelentősen javítottunk a játékon, és amikor a Switch 2-höz hasonló új konzolokon megjelenik, az már a játék új verziója lesz” – mondta Guillemot.
Komolyan a Star Wars branddel van a gond?
Guillemot szavai alapján az Outlaws azért bukott, mert a Star Wars név már nem olyan vonzó és viharos időket él át, illetve nem volt kész állapotban a szoftver. Utóbbi teljesen igaz. Ahogy akkor tesztünkben is írtuk a játék közel sem volt kész állapotban. Rengeteg elem félkész volt, több hiba is volt benne. Azóta rendesen átdolgozták, bővítették a szoftvert a Massive Entertainment fejlesztői, így most már tényleg egy kész játék képét mutatja.
Ezzel szemben a Star Wars franchise-t ért kritika már elég gyenge lábakon áll. Tény, hogy az Outlaws előtt pár hónappal jelent meg Az akolitus, amely erősen megosztotta a rajongókat és a nézőket is, a sorozat pedig bukás lett a Disney+-on, nem is folytatták. Viszont ennek ellent mond, hogy mióta a Disney felvásárolta a Lucasfilmet, azért a megjelent filmek és sorozatok többsége nagy siker volt anyagilag és kritikailag is, más kérdés, hogy a fandom miként reagált rájuk.
Csak a közelmúltban olyan sikercímek jöttek, mint A Mandalóri, az Andor vagy ha már videójátékok, akkor ott volt pl. a Star Wars Jedi: Survivor. Nem beszélve a Star Wars: Battlefront II-ről, amely bukás volt 2017-ben, de aztán az EA DICE rendbe tette. Ugyan 2020 óta nem támogatják, de újabban (pont az Andor második évada miatt) újfent népszerű lett és sorra dőlnek meg a rekordok a játék látogatottságában. A Lucasfilm pedig számos új mozifilmmel készül, amely nem azt mutatja, hogy a franchise lefelé ívelő pályán lenne. A Disney 4 milliárd dollárért vette meg a Lucasfilmet és a Star Warst 2012-ben. Inflációval együtt is ez ma kb. 12 milliárdot ért, azaz bő 10 év alatt megtriplázta a franchise az értékét. Lehet, hogy voltak bukott művek, de sokkal több sikeres Star Wars tartalom volt, a franchise pedig egyáltalán nem népszerűtlen. Talán jó játékot kéne csinálnia a Ubisoftnak és akkor nem lesz belőle csalódás…
