x
Close






Közelgő események

Sorozatok

A The Last of Us showrunnerei elmagyarázták, miért kellett a nagy változás a fertőzés terjedésében

Az egyik nagy különbség a videójáték és a sorozatadaptáció között, ahogy a fertőzés terjed.

A The Last of Us showrunnerei elmagyarázták, miért kellett a nagy változás a fertőzés terjedésében
  • Publishedjanuár 23, 2023

Az HBO The Last of Us című sorozatának 2. epizódjában a fertőzés mitológiája jelentősen eltér attól, mint amit a videójátékban láttunk. A készítők úgy döntöttek, hogy az adaptációban a fertőzést egy nagy kaptárként kell elképzelni, egy összefüggő hálózatként, amit a Cordyceps gomba köt össze. Ez az a gombafaj, ami a hőmérséklet emelkedésével mutálódott és zombikká változtatta az emberiséget.

Ma hajnalban jött ki a 2. epizód, amivel kapcsolatban Craig Mazin showrunner elmagyarázta, hogy miért változtattak a sorozat mitológiáján, amit elsősorban a tévésorozat miatt írtak át.

Az egyik változtatás, amit Neil [Druckmann] és én úgy éreztük, hogy már korán meg kell tennünk, az a gomba terjedésének módja volt. Nyilvánvalóan rengeteg kutatást végeztünk a gombákról és a cordycepsről, ahogy a videójáték készítői is tették. Elkezdtük megvizsgálni a micéliumot, amely a gombafonalak gyökérszerű szerkezete. A játékban harapással és nyállal terjed a fertőzés, de a levegőben is terjedhet, spórák révén. És bár ez a videójátékokban megállta helyét, a való életben a spórák mindenhol ott vannak és nehezebb belenyugodni abba, hogy a spórák lokalizálódnak és nem terjednek.

Craig Mazin

Hogy meggyőzőbb legyen a tévésorozat, Mazin kaptármítoszt választotta, ezzel pedig sikerült fokozni a drámai feszültséget. Ezt már láthatták a nézők a 2. epizódban, amikor Joel (Pedro Pascal), Ellie (Bella Ramsey) és Tess (Anna Torv) fertőzöttek hadával találja szembe magát. A videójátékban működött a spóra, ezeket az elemeket a játékmenetbe is beépítették, amivel jelezték a játékosoknak, hogy intenzívebb csatára kerül sor a fertőzöttekkel.

“Craignek volt ez az ötlete, amit imádtam, ami pont olyan, mint ahogy a gombák élnek. Olyanok, mint az erdőben fellelhető legnagyobb organizmusok” – mondta Druckmann. “Egyetlen organizmus, amely képes kommunikálni a különböző részeivel. Ha megérintesz egy indát itt, akkor egy mérfölddel arrébb egy hordányi fertőzöttet ébreszthetsz fel, akik érted jönnek. Ez az egyik olyan változás, amit a játékból átültettünk a tévésorozatba. A játékban a fertőzöttek hadserege üldözött minket, de úgy éreztük, ezt nem tudnánk visszaadni a tévé képernyőjén. Azt hiszem, ez valójában sokkal drámaibb és érdekesebb, mint ami a játékban történik.”

The Last of Us
Written By
Kévés Bence Mihály

Rajongásom a filmek után igazán a 2000-es évek elején kezdődött, ami 2016-tól tartalomgyártásban és kritikaírásban nyilvánul meg a Wide Screen oldalon.