A Netflix Stranger Things című sorozatának 4. évadának epikus fináléját követően a Collider munkatársa, Samantha Coley interjút készített a Rodeo FX VFX supervisorával, Julien Heryvel a vizuális effektekről. A negyedik évadban a Duffer testvérek még mélyebbre viszik a rajongókat Upside Downba, a gonosz terep eddig soha nem látott, ambiciózus felvételeivel. Hery szerint a szóban forgó felvételek némelyikének elkészítése majdnem két teljes évet vett igénybe.
Ahogy a Stranger Things fejlődött, úgy fejlődött a világ felépítése is. Az Indiana állambeli Hawkins környékétől, amelyet először 2016-ban mutattak be a rajongóknak, egészen az árnyékos Upside Downig, az egyes évadok vizuális effektjei egyre ambiciózusabbak lettek. A hatalmas kiterjedése miatt az évadok közötti idő az 1. és 2. évad között alig több mint egy évről a 2. és 3. évad között több mint másfél évre nőtt. A harmadik évad premierje után a Stranger Things 4. évadának 1. része – részben a járvány miatt – csak valamivel több mint két és fél évvel később tért vissza. Az eltelt idő alatt a készítők nem tétlenkedtek, a VFX-csapata keményen dolgozott a vizuális effekteken.
Hery szerint a 4. évadban Vecna (Jamie Campbell Bower) rengeteg felvételt kapott, valamint számos felvételre a Creel-házról, tekintve, hogy Vecna az egész sorozat főgonoszának bizonyult. A Creel-ház akkor vált az évad egyik csúcspontjává, amikor a rajongók megtudták, hogy közvetlenül kapcsolódik a félelmetes Vecna eredetéhez és hátborzongató múltjához. Az évad jó része a kastélyban és azon kívül játszódik, mind a mai Hawkinsban, mind a Upside Downban, és mivel ennyi idő jutott a csapatnak, Hery elmondása szerint a plusz perceket (közel két és fél évnyi időt) arra használták fel, hogy egy bizonyos felvételt a képernyőre varázsoljanak:
Tulajdonképpen van egy vicces tény, a világjárvány előtt kezdtük el ezt a műsort, több mint két évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni rajta. Valójában már a világjárvány előtt elkezdtünk kidolgozni néhány dolgon. És amikor leállt, egy-két felvételen dolgoztunk tovább. Az egyik egy repülés Hawkins felett – követni a denevéreket Hawkins felett, majd leszállni a Creel-házra. És ez a felvétel majdnem másfél vagy két évig tartott, amíg elkészítettük, megváltoztattuk az animációt, és rengeteg időnk volt, szóval olyan sokáig tartott, amíg kidolgoztuk ezt a felvételt. Szóval elég király volt.
Julien Hery
A kész termékben a rajongók Demobat szemszögéből látták a sötét és komor Upside Downt. Amikor a rajongók látják a várost, a tavat és a Hawkins körüli erdőket pusztulni Vecna alternatív dimenziójában, akkor két év kemény munkáját látják. A jeleneten a vizuális effektek szakértőinek kivételes csapata dolgozott Hery vezetésével. Hery egyébként más neves sorozaton is dolgozott a múltban már, mint például a WandaVízió, az HBO gyártású Trónok harca híres “A fattyak csatája” epizódján, amiért Emmy-díjra is jelölték munkája után, továbbá a Loki, A Sólyom és a Tél Katonája, illetve a The Boys című sorozaton is.
Szólj hozzá!