Főoldal Játékok A Sony bejelentette az új PlayStation nevét és várható megjelenését
Játékok

A Sony bejelentette az új PlayStation nevét és várható megjelenését

A Sony bejelentette az új PlayStation nevét, várható megjelenését és még egy csomó érdekes dolgot.

559

A Sony egy csomó dolgot elárult a PlayStation 4 Pro játékkonzol utódjáról, annak nevét és megjelenési idejéről is beszélt.

Már az elején fontosnak tartom megemlíteni, hivatalos nevet kapott a masina. Már eddig is mindenki PlayStation 5-ként referált rá, azonban most már a Sony is megerősítette. Nem változtatnak a bevált recepten, amelyre a Sony Interactive Entertainment CEO-ja, Jim Ryan meg is jegyezte, hogy nagyon jó érzés végre elárulni a nevét és egy hatalmas kő gördült le a válláról, tehát lássuk mit is tud a PS5.

[penci_related_posts dis_pview=”no” dis_pdate=”no” title=”Ez is érdekelhet…” background=”” border=”” thumbright=”no” number=”4″ style=”grid” align=”none” withids=”” displayby=”tag” orderby=”date”]

Másik nagyon fontos dolog még az elejére. Ahogyan a Microsoft Scarlett-je, úgy ez a konzol is a 2020-as év 4. negyedévére fog megérkezni (tehát az ünnepekre kb.). A Sony tavasz óta nem beszélt az új gépéről, azonban most igazán sokat elárult róla. A Ray-Tracing támogatás nem csupán holmi szoftveres dolog lesz, hanem teljes mértékben hardver által gyorsított dologról beszélhetünk az új PS esetében. Az SSD technológiáról is áradozott Mark Cerny (a PS4, a PS Vita és a PS5 főtervezője), szerinte ez lesz talán a legnagyobb előrelépés az egész konzol szempontjából. Remek lehetőség lesz a játékokat kisebb méretbe helyezni, hiszen mint említette van olyan fájl a Marvel’s Spider-Manben, amely akár 400-szor is előfordulhat, hogy kevesebb idő legyen a HDD-nek megtalálni azt. Most már erre nem lesz szükség az SSD miatt. A játékok még így is 100GB-os DVD-ken fognak érkezni, tehát drámai növekedést várhatunk a minőségük terén.Alapvetően a tárhelykezelés is meg fog változni. A Sony már nem úgy tekint a játékokra mint egy “nagy blokk”-ra, hanem lehetőség lesz külön a single és külön a multiplayer tartalmakat telepíteni. Ha egyszerre telepítenénk és mondjuk végeznénk a singleplayerrel, akkor azt nyugodtan törölhetjük is ha úgy tartja kedvünk. A multi attól ugyanúgy működni fog. A menüből is láthatjuk majd, egyes játékokban milyen tartalmakra tudunk vadászni és milyen meccsekbe tudunk becsatlakozni. Ezek az alkalmazás bootolása nélkül is láthatóak lesznek. A kontrollert is érték újítások. Cerny szerint még nincs hivatalos neve, azonban valószínűleg DualShock 5-nek fogják majd hívni. Adaptív ravaszokkal rendelkezik majd, amelyek teljesen más érzést közvetítenek egy íj kifeszítése közben – a meghúzáshoz szükséges erő úgy nő, ahogyan az íj feszül-, mást-mást egy shotgun vagy egy gépfegyver elsütésekor. Tartalmazni fog még egy haptikus motort is a most megszokott rezgő motor helyett, ez nagy mértékben programozható lesz és még hangot is képes kiadni. Ezt a megújult hangszóróval kombinálva egészen zseniális effekteket tárhat elénk. Helyet kapott egy, a napokban pletykált mikrofonnyílás is rajta, erről azonban most még nem árultak el semmit (valószínűleg a hanggal vezérelhető asszisztens kiszolgálását segíti majd). Az egész kontroller picit nehezebb lesz a DS4-nél a sok újítás miatt, de szerencsére aksiból is jobb kerül bele, így tovább fogja bírni a játékot.

Természetesen ez csak egy renderelt művészkép

Egy demót is sikerült kipróbálniuk a Wired-es srácoknak, méghozzá a PlayStation VR-os Astro Bot Rescue Mission-t. Beszámoltak róla, hogy az új haptikus motornak köszönhetően konkrétan lehetett érezni a különböző felületek közötti különbséget a kontrolleren át. Ugyanez megfigyelhető volt egy Gran Turismo Sport portnál is, ahol szintén el tudták különíteni a pályát és a murvát is egymástól, csupán a DS használatával. Azt állították, már régen dolgoznak a technológián és a PS4 Pro-ba is belerakhatták volna, de túl nagy szakadékot eredményezett volna a sima és a pro változat között, így végül elvetették. Visszatérve az SSD-hez, nincs szükség többé mesterségesen lelassítani a játékmenetet, hogy a textúrák be tudjanak tölteni – mondta ezt Marco Thrush a Bluepoint Gametől (ők készítették többek között az Uncharted : Nathan Drake Collection-t és a Shadow of The Colossus felújított változatát is).

Nagyon érdekes újdonságokat tudhattunk meg az új konzolról és elmondhatatlanul várjuk már a jövő Karácsonyt. Ti beszerzitek majd a gépet?

Szerző

Egészen pici koromban szerettem bele a játékokba és mindenbe ami technika. A jéték rovatot vezetem és próbálok nektek érdekességeket hozni a témában.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Dragon's Dogma 2
Játéktesztek

Dragon’s Dogma 2 teszt

Tesztünk a Capcom népszerű szerepjátékának folytatásáról.