A rajongók és a volt fejlesztők is szeretnék, ha új Star Wars Battlefront készülne, de az EA egyelőre nem tervez folytatást

Vajon a játékos közösség és a fejlesztők képesek rávenni a kiadót, hogy új Battlefront készüljön?

Faragó Dániel
Olvasási idő: 6 perc
Forrás: Electronic Arts

Múlt héten váratlanul megnőtt a játékosok száma a 2017-es Star Wars Battlefront II-nél. Az EA már közel 5 éve leállította a játék fejlesztését és támogatását, de a közösség máig kitart mellette és petíciókban követelik a folytatást. A kampány mellé sorra beálltak a DICE volt fejlesztői is, akik nyitottak lennének egy harmadik játékra. Az EA azonban egyelőre nem tervez folytatást, most az új Battlefield készül helyette, Star Wars terén pedig az egyjátékos, sztori játékok vannak fókuszban. De, mint tudjuk, a lázadást a remény élteti…

Röviden:

- Ugrásszerűen megnőtt az aktív játékosok száma a Battlefront II-ben.
- A rajongók mellett a volt fejlesztők is nyitottak a folytatásra.
- Az EA és a Disney most az egyjátékos sztori játékokra fókuszál a Star Wars terén.

Újjáéledt a Battlefront II, de vajon lesz-e harmadik rész?

Az elmúlt héten valami különös oknál fogva ugrásszerűen megnőtt a játékosok száma a Battlefront II szerverein. Az okok között keresendő az Andor második évada, amely épp most ment le a Disney+-on, a Fortnite nagyszabású tematikus Star Wars eseménye, amelyhez hozzákapcsolódott az Alvilági históriák animációs sorozat. Ezen felül több streamer és YouTuber, mint pl.: Bombastic, kampányokat indítottak el, hogy népszerűsítsék a játékot és ezzel ösztönözzék a kiadót egy esetleges harmadik rész elkészítésére. A rajongók petíciót is indítottak a Battlefront III-ért. Május 25-én az össz egyidejű játékosszám elérte a 300 ezret, amely hatalmas teljesítmény egy 8 éves, már nem frissülő játéknál. A rajongók pedig egy ideje ügyködnek a modokat is futtató privát szervereken Kyber címen.

A kampány mellé beállt az Andorban Wilmon Paakot alakító Muhannad Ben Amor, aki elmondása szerint már 469 órát ölt a játékba, tehát ő maga is nagy rajongója a multiplayernek. Mindez általában nem hatja meg a nagy játékkiadókat, ám a rajongók mellett megjelentek a Battlefront volt fejlesztői a DICE-tól, mint Mats Helge Holm játékproducer és Dennis Brännvall kreatív rendező, akik a közösségi médiában fejezték ki, hogy hallották a rajongók kiáltását és nyitottak lennének arra, hogy a régi csapattal összeállva egy új Battlefronton ügyködjenek.

Az EA 2013 és 2023 között kizárólagos jogokat élvezett AAA multiplatform Star Wars játékok fejlesztésére. A kiadó azonnal hozzálátott a Battlefield játékokról elhíresült DICE-al az élen, hogy új Battlefront játék készüljön. A 2015-ös Star Wars Battlefront egy csak multiplayerű kis cím volt, inkább érződött egy prototípus, tech demónak Az ébredő Erő premierje mellé. A 2017-es Star Wars Battlefront II már sztori kampányt is kapott, mindhárom filmes trilógiát érintette, rengeteg új tartalommal, karakterrel és móddal jött, ígéretes játéknak tűnt. A megjelenését azonban egy botrány árnyékolta be, a kiadó nagyon kapzsi módon akart beleerőltetni egy mobiljátékokra jellemző pay-to-win lootbox modellt. A felháborodott közösség és a közbelépett Disney nyomására az EA kivette ezt a megjelenés előtt, azonban a játék így már bukásnak lett elkönyvelve.

A DICE viszont nem adta fel, még évekig támogatták ingyenes frissítésekkel, a játék pedig egy igen jó és tartalmas multiplayerré vált és egy biztos játékosbázist gyűjtött maga köré. Éppen ezért ért mindenkit sorscsapásként, amikor 2020-ban teljesen leállt a fejlesztése és támogatása, mivel a DICE összes fejlesztőjét ráállították a Battlefield 2042-re. Sajnos az a játék még rosszabb állapotban jelent meg, mint a Battlefront II, amely erősen megtépázta a DICE hírnevét. Az EA és a Disney azóta részben a Battlefront II körüli balhé és részben a Star Wars Jedi: Fallen Order sikere nyomán átálltak az egyjátékos sztori címekre, illetve a Lucasfilm Games felélesztésével más fejlesztőket is megkerestek az EA-n kívül. Így született meg a Star Wars Jedi: Survivor és a Star Wars Outlaws, illetve olyanok vannak tervben, mint a Knights of the Old Republic Remake és a Star Wars Eclipse.

Az, hogy a fellángolt lelkesedés a Battlefront körül mennyire győzi meg az EA-t vagy a Disneyt, azt egyelőre nehéz megmondani. Általában rajongói petíciók alapján, vagy 1-2 fejlesztő posztja miatt még nem fog a kiadó több száz millió dollárt költeni egy új videójátékra, ehhez nagyobb szándék kell ott. A DICE jelenleg a következő Battlefield játékon ügyködik három másik stúdióval együtt, amelynek tesztelésébe már most bevonták a játékosokat, nehogy újabb botrányos szoftvert kerüljön ki. Az EA másik stúdiója, a Respawn pedig már dolgozik a Jedi: Survivor folytatásán és a Bit Reactorral a jövőre érkező taktikai Star Wars Zero Company játékon. Sajnos ez sovány vigasz a multiplayer Star Wars rajongóknak, mivel ezek egyjátékos címek, a Star Wars: Hunters megszűnésével pedig hatalmas űr keletkezett a többjátékos élmények iránt. Az EA egyelőre nem kívánja megújítani a Battlefront licencét, de mi azért még reméljük, hogy egyszer visszatérnek hozzá.

Star Wars Battlefront II
Forrás: Electronic Arts

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×