Október 2-án jelent meg PlayStation 5-re a Ghost of Yotei, mely úgy tűnik felnőtt az elődje, vagyis a Ghost of Tsushima sikeréhez. A Sony ugyan nem közölt hivatalos eladási számokat, de a sajtó értesülései szerint az európai piacon nagyon jól teljesített a játék. Az első héten a második legnépszerűbb játék volt, így ez a legsikeresebb belső fejlesztésű PlayStation cím a Marvel’s Spider-Man 2 óta.
Európában tartolt a Ghost of Yotei
Korábban már halhattunk pletykákat a Ghost of Yotei eladási számairól, ám hamar kiderült, hogy ezek fals számok. A pontos eladási adatokat nem tudjuk, ezt a Sony nem közölte, azonban a The Game Business jelentése beszámolt az európai eladásokról. A cikk a megbízható GSD European adatain alapul, melyek október 5-ig vizsgálták az európai piacot, tehát a Yotei megjelenési hetét.
A jelentés szerint a Ghost of Yotei a megjelenési hetében a második legnépszerűbb játék volt Európában, csak az EA Sports FC 26 előzte meg az eladásokban, amely nagyon szép eredmény. A szerint a Yotei maga mögé utasította a Super Mario Galaxy 1-2, a Borderlands 4 és a Silent Hill f játékokat is, melyek szintén mostanában jelentek meg.
A cikk nem tér ki rá, de a Famitsu forrásai szerint Japánban nagyjából 120 ezer példányban kelt el, mely mutatja a franchise népszerűségét a saját kultúrájára igen érzékeny szigetországban. A The Game Business megjegyzi, hogy ez a legjobban fogyó belső fejlesztésű PlayStation játék a 2023-as Marvel’s Spider-Man 2 óta, tehát újabb sikeres konzol exkluzív játékkal van dolgunk.
A Ghost of Yotei felér a Tsushima eladásaihoz.
A Game Business összehasonlította a Yotei számait a Tsushima eladásaival. A 2020-as játék lemezes és digitális eladásait összeadva is kimondható, hogy a Yotei lassabban, de hozza azokat az eladási számokat, melyeket azonos idő alatt produkált a Tsushima. Azt megjegyzik, hogy a Ghost of Tsushima a 2020-as COVID-19 pandémia közepén jelent meg, amikor alapvetően kiugró eladásokat produkáltak a videójátékok.
Az Alinea Analytics is hasonló megállapításra jutott, mint a Game Business. Az elemző szerint a Yoteiből már elkelt 1,6 millió példány világszinten és ez már közel 100 millió dolláros bevételt jelent a Sony-nak. Tekintve, hogy a játék mindössze 60 millió dolláros büdzséből készült, ez tiszta haszon és meg is térült a kiadónak. A Tsushimából a megjelenése után három nappal 2,4 millió példány kelt el.
Viszont azt is érdemes megemlíteni, hogy míg a Tsushima a megjelenésekor a PS4 felhasználók száma 110 millió volt, szemben a mostani 80 milliós PS5 tulajdonosokkal, a számok arányosnak mondhatók.
Mivel nem kaptunk hivatalos és pontos számokat a Sonytól ezek inkább becslések, de az kimondható, hogy a Ghost of Yotei az év egyik sikercíme. A játék nagyon jó kritikákat kapott a sajtótól és a játékosok is jól fogadták Acu bosszútörténetét. Amennyiben ez a játék is lesz akkora siker, mint a Tsushima, úgy borítékolható, hogy a Sucker Punch elkészíti a harmadik részét, vagy további spin-off részeket ebben a szamurájos univerzumban.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
