Főoldal Játékok A DOOM: The Dark Ages újdonságai megosztják a rajongókat – egyesek „woke” jelzővel illetik az új beállításokat
Játékok

A DOOM: The Dark Ages újdonságai megosztják a rajongókat – egyesek „woke” jelzővel illetik az új beállításokat

Nevetséges, amit a világ művel: woke jelzőt aggattak a DOOM: The Dark Ages-re.

166
DOOM: The Dark Ages
Forrás: Bethesda Softworks

A közelgő DOOM: The Dark Ages legújabb előzetese és leleplező videója élénk vitát váltott ki a játékos közösségen belül. A leghevesebb eszmecsere az új, kifejezetten a játékosok kényelmét szolgáló funkciók körül alakult ki. Többen „woke” jelzőt aggatnak ezekre a változtatásokra, utalva a progresszív szemléletre, míg mások szerint csupán modernebb, rugalmasabb megoldásokról van szó.

Röviden:

- A játékosok tetszés szerint állíthatják a harc sebességét vagy a parry-időzítést.
- Egyesek „woke”-nak nevezik ezeket az új funkciókat, mások örülnek a nagyobb befogadásnak.
- Új fegyverként a tüskés buzogány és a vas cséphadaró is bekerül a játékba, amely eltér a korábbi részek tipikus stílusától.

A vita egyik fő pontja a rugalmas nehézségi beállítás bevezetése. Az új opciók lehetővé teszik a játékosok számára, hogy testre szabhassák a harc tempóját vagy a parry-időzítést, ily módon egyéni élményt kapva. A támogatók úgy vélik, ez szükséges lépés, hiszen nem mindenki ugyanolyan ügyes vagy tapasztalt a gyors ütemű harcokban. A kritikusok ellenben attól tartanak, hogy a Doom-sorozatra jellemző, „kőkemény” élmény veszíthet az intenzitásából.

A The Dark Ages külön hangsúlyt fektet a közelharcra, amit a tüskés buzogány és a vas cséphadaró is jelez. Sokak szerint ez az újítás frissességet kölcsönöz majd az évtizedek óta változó, de mindig pörgős világban. Mások attól tartanak, a hagyományos stíluselemek – a véres fegyverekkel vívott küzdelem – háttérbe szorulhatnak.

View on Threads

A „woke” szó a játékiparban többnyire a társadalmi érzékenységre vagy a szélesebb közönség bevonására tett erőfeszítésekre utal. A DOOM: The Dark Ages esetében ezt a kifejezést azok használják, akik nem nézik jó szemmel a sorozat megújulását. A fejlesztők szempontjából viszont természetes, hogy a kor elvárásaihoz igazítják a játékmenetet, ám nekik sem könnyű lavírozniuk a mai fura világban: egyszerre próbálnak hűek maradni a Doom-örökséghez, miközben felkarolják a modern trendeket és az új megoldásokat. A franchise következő része bemutatja, hogy egy nagy múltú sorozat miként törekedhet az innovációra anélkül, hogy teljesen elveszítené gyökereit.

A kritikák és az elismerő szavak egyaránt azt mutatják, hogy a játékvilágban továbbra is központi kérdés, miként lehet a klasszikus élményt megújítani és közben minél szélesebb körben megszólítani a játékosokat. A DOOM: The Dark Ages esete világosan rávilágít arra, hogy néhány új funkció bevezetése is heves vitákat kelt a közösségben. Ennek ellenére a fejlesztők bizakodóak, remélve, hogy az új nehézségi beállításokkal és a bővülő fegyvertárral végül sikerül elnyerniük a rajongók tetszését.

DOOM: The Dark Ages
Forrás: Bethesda Softworks
Szerző
Kévés Bence Mihály

Imádok elveszni a filmek és sorozatok világában, ahol minden jelenet egy új kaland, és minden karakter egy új barát. Nálam mindig forog a “lejátszás” gomb.

1 Hozzászólás

Közelgő események