Főoldal Filmek A Disney+ elérte a 164 millió előfizetőt, és arra készül, hogy a 2024-ben már nyereséges lehet a streaming
Filmek

A Disney+ elérte a 164 millió előfizetőt, és arra készül, hogy a 2024-ben már nyereséges lehet a streaming

Egyre többen fizetnek elő a Disney+ szolgáltatásra.

333
Disney+

A Netflix már bizonyította, hogy nehéz a kezdet, amivel most a Walt Disney Company is szembe találja magát. A cég által megosztott adatokból kiderült, hogy a Disney+ streaming szolgáltató elérte a 164,2 millió előfizetőt, és hogy várakozásai szerint a következő évben csökkenteni tudják a veszteséget, sőt a 2024-es pénzügyi évben már nyereséget tudnak kovácsolni az eddig veszteséges platformból.

A hírt a The Walt Disney Company 2022-es pénzügyi évre vonatkozó negyedik negyedéves és egész éves eredményének részeként osztották meg, amiben megerősítette, hogy a Disney+ 12,1 millió előfizetővel gyarapodott a negyedik negyedévben. Az elemzők 160,45 millió Disney+ előfizetővel számoltak az év végére, azonban sikerült ezt túlszárnyalni. A Disney továbbá megerősítette, hogy idén 57 millió előfizetéssel bővült az összes szolgáltatása, és a Disney+, a Hulu és az ESPN+ összes előfizetőinek száma összesítve meghaladta a 235 milliót. Az ESPN+-nak 2022. október 1-jén 24,3 millió, a Hulunak pedig 47,2 millió előfizetője volt.

“2022 erős év volt a Disney számára, az eddigi legjobb történetmeséléssel, rekord eredményekkel zártak a Parkok, de az Élmények és Termékek szegmensben, valamint kiemelkedő előfizetői növekedés figyelhető meg közvetlenül a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatásainkban, amelyek idén közel 57 millió előfizetéssel bővültek, és összesen több mint 235 millióval bírnak már” – mondta Bob Chapek, a The Walt Disney Company vezérigazgatója. “A negyedik negyedévben erőteljes előfizetés-növekedés volt tapasztalható, összesen 14,6 millió előfizetéssel, beleértve 12,1 millió Disney+ előfizetőt.”

A Disney+ nemrég jelentette be, hogy december 8-án árat emelnek majd, valamint a Netflix mintájára ők is bevezetik a reklámokkal tarkított felületet, s mindezt azzal a céllal, hogy a számítások alapján a jövőben nyereséges lehet a streaming-piac számukra. Hosszútávon mindenképpen ez a cél, de a Disney optimista a 2023-as évvel is.

A The Hollywood Reporter beszámolója szerint Christine McCarthy, a Disney pénzügyi igazgatója szerint a veszteségeknek “körülbelül 200 millió dollárral kell csökkenniük az első pénzügyi negyedévben”. A második negyedévben további javulás várható, ahogy megjelennek a reklámok és bevezetik az áremelést.

A streaming-bevételekből 4,9 milliárd dollárt keresett 4. negyedévben a Disney, ami 8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, a Linear Networks bevételei pedig 5%-kal csökkentek, számszerűsítve ez 6,3 milliárd dollárra tehető. De a szórakoztatóipar más területén is remekelt a mikiegeres cég, 7,4 milliárd dolláros bevétellel zárt a Q4-ben, 2022-ben összesen 28,7 milliárd dollárral gyarapította a cég vagyonát.

Disney+
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Becoming Karl Lagerfeld
Sorozatok

A Karl Lagerfeldről szóló sorozat június 7-én lesz elérhető a Disney+-on

Daniel Brühl főszereplésével érkezik Karl Lagerfeldről szóló sorozat a Disney+-ra.

Disney+
Filmek

Bob Iger elárulta, a Disney+ mikor vet véget a jelszómegosztásnak

Azon előfizetők napjai meg vannak számlálva, akik megosztják a Disney+ előfizetésük jelszavát...

Kívánság
Filmek

Rég várt gyermektartalmakkal vár a Disney+ áprilisban

A gyerekeknek nagysikerű műsorokkal készül áprilisban a Disney+.