A Disney emeli a streaming szolgáltató kínálatának árait, miután az elmúlt negyedévben 221 millió előfizetésről számolt be. A Disney most már hivatalosan is megelőzte előfizetőszámban a Netflixet, és mindössze három évre volt szüksége, hogy a Walt Disney Company elindította streaming szolgáltatása a legnagyobbá váljék. A Disney+ az elmúlt negyedévben 14,4 millió ügyféllel bővült, aminek köszönhetően a Disney tulajdonában lévő streaming-szolgáltatások (Disney+, Hulu és ESPN+) teljes előfizetői száma 221 millióra ugrott (csak a Disney+ 152M, az ESPN 22,8M és a Hulu 46,2M aktív felhasználóval rendelkezik). A Netflix legutóbb 220,7 millió streaming-előfizetőről számolt be, a vezető helyet tartja még.
A Disney+ előfizetők száma még tovább nőhet, mivel a vállalat megerősítette, hogy december 8-tól az Egyesült Államokban elindítja a hirdetéssel támogatott előfizetési csomagot. Az új, reklámokkal támogatott réteg ára havi 7,99 dollár lesz, ami megegyezik a jelenlegi reklámmentes változat árával.
“Az új, reklámokkal támogatott Disney+ kínálatunkkal és a teljes streaming portfóliónkban kibővített csomagkínálattal nagyobb választékot kínálunk a fogyasztóknak különböző árfekvésben, hogy kielégítsük nézőink változatos igényeit, és még szélesebb közönséget szólítsunk meg” – mondta Kareem Daniel, a Disney Media & Entertainment Distribution elnöke. “A Disney+, a Hulu és az ESPN+ páratlan tartalmakkal és nézési élményekkel rendelkezik, és a streaming területén ma a legjobb értéket kínálja, együttesen több mint 100 000 filmcím, tévéepizód, eredeti műsor, sport és élő esemény kínálataival.”
A Disney azt is megerősítette, hogy decemberben havi 7,99 dollárról 10,99 dollárra (38%-os emelés) emeli a Disney+ prémium, reklámmentes csomag árát. Éves szinten 109,99 dollárba fog kerülni. A Hulu is áremelést követ; 2022. október 10-től az alap, reklámokkal támogatott Hulu előfizetés havi 7,99 dollárba vagy évi 79,99 dollárba kerül, míg a reklámok nélküli prémium szint havi 14,99 dollárba.
A Disney Bundle-csomagokat is érinti az emelés, ez a Disney+, a Hulu és az ESPN+ csomagot tartalmazzák. A Disney+ és a Hulu hirdetésekkel 9,99 $/hó, míg a Disney+, a Hulu és az ESPN+ hirdetésekkel 12,99 $/hó. A Prémium szint, amely a Disney+-t (reklámok nélkül), a Hulu-t (reklámok nélkül) és az ESPN+-t (reklámokkal) kínálja, 19,99 $/hóba kerül. Lesz egy Legacy csomag, amely csak a meglévő előfizetők számára kínál Disney+-t (hirdetések nélkül), Hulu-t (hirdetésekkel) és ESPN-t (hirdetésekkel) 14,99 $/hóért.
A Hulu + Live TV csomagok esetében a Disney+, a Hulu és az ESPN+ hirdetésekkel együtt 69,99 $/hóért lesz elérhető. 82,99 $/hóért a Prémium szint csak a Hulu és a Disney+ reklámjait távolítja el. A meglévő előfizetők számára pedig létezik a Legacy előfizetés is 74,99 $-ért.
Az előfizetők számának növekedése ellenére a Disney tartalomgyártásért felelős részlege 1,1 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el a negyedévben. A Disney a DIsney+ alacsonyabb eredményét a magasabb programozási, gyártási, technológiai és marketingköltségeknek tulajdonította. Christine McCarthy pénzügyi igazgató megismételte, hogy a vállalat továbbra is arra számít, hogy a streaming TV üzletág a 2024-es pénzügyi évben nyereséget termel.
Szólj hozzá!