A Call of Duty: Black Ops 7 rajtja komoly gondokat jelez – hatalmasat estek a fizikai eladások

A játék rajongói aligha erre számítottak – és a számok is aggasztó képet festenek a Call of Duty jövőjére nézve.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 4 perc
Forrás: Activision Blizzard

A Call of Duty: Black Ops 7 november 14-i megjelenése óta egyre több panasz érkezik a kampány minőségére és a generatív AI túlzott használatára. Bár még korai lenne kijelenteni, hogy mindez hosszú távon is visszaveti a játékot, az első adatok elég egyértelműen mutatják a problémát. A GfK friss jelentése szerint az Egyesült Királyságban 61%-kal zuhantak a fizikai eladások az előző részhez képest, és a játék a Battlefield 6 indulását sem tudta felülmúlni. A Steam számok is jóval alacsonyabbak a tavalyihoz képest, és az Activision feltűnően óvatosan fogalmaz, amikor a rajtról beszél. A kiadó szerint „nagyszerű” volt az első hétvége, ám a játékosok visszajelzései, a Metacritic értékelések és a platformok toplistái mást mutatnak.

A Black Ops 7 indulása egyértelműen elmarad a várakozásoktól. A GfK adatai szerint a fizikai példányok értékesítése 61%-kal maradt el a tavalyi Black Ops 6 rajtjához képest, ami még úgy is óriási visszaesés, hogy évek óta csökken a dobozos játékok piaca. A The Game Business főszerkesztője, Christopher Dring arról számolt be, hogy a játék nemcsak saját elődjétől maradt el, hanem a Battlefield 6 megnyitójától is az Egyesült Királyságban. Bár minden Call of Duty-résznél szerepet játszanak a digitális eladások – és ezek száma nyilvánosan ritkán derül ki –, ekkora zuhanás szokatlan egy ekkora franchise esetében. A Steam sem fest jobb képet: míg a Black Ops 6 több mint 306 ezer egyidejű játékossal startolt, az új rész eddig alig lépte át a 100 ezres határt. Ez jól jelzi, hogy a PC-s közönség érezhetően hűvösebben fogadta a folytatást.

Vegyes teljesítmény platformonként, de sok a negatív visszajelzés

A kép valamivel kedvezőbb PlayStationön, ahol a Black Ops 7 jelenleg a második legjobban fogyó játék az UK Store-ban az EA Sports FC 26 mögött. Xboxon viszont teljesen más a helyzet. A játék nem került be a top 10-be, ami részben a Game Pass miatt alakult így, hiszen a szolgáltatás csökkenti a vásárlási kedvet. A legaggasztóbb talán mégsem az eladási rangsor, hanem az Activision kommunikációja. Míg tavaly büszkén jelentették, hogy a Black Ops 6 rekordot döntött az első három nap során, idén csupán egy óvatos poszt jelent meg az X-en. Ebben a kiadó arról ír, hogy a rajt „nagyszerű volt”, és a játék „mélysége és minősége” kiváló visszajelzéseket kapott – ami erősen ellentmond annak, amit a játékosok tömegei írnak a Metacriticen. A kampányt sokan kifejezetten gyengének nevezik, és az AI-használat is komoly vitákat váltott ki.

Az Activision óvatos, a jövő pedig egyelőre bizonytalan

A kiadó azt ígéri, hogy a következő év tartalommal és eseményekkel lesz tele, és már most a közelgő első szezonra terelik a figyelmet. Ennek ellenére feltűnő, hogy semmilyen adatot nem közöltek a játékosbázisról vagy az eladásokról. Tegyük fel, a Black Ops 7 a sorozat átlagához képest valóban gyengébben teljesít, könnyen lehet, hogy az Activision próbálja más számokkal elterelni a figyelmet. A következő hetek bizonyára tisztább képet adnak majd, de a jelenlegi trendek alapján az idei darab rajtja messze nem nevezhető sikeresnek – legalábbis nem olyan mércével, amit a franchise rajongói megszoktak.

Call of Duty Black Ops 7
Forrás: Activision

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×