A DOOM: The Dark Ages körül már most nagy a hype, különösen annak fényében, hogy a fantasy franchise új mechanikáival tér vissza. Bár a videójáték hű marad a sorozat gyökereihez, miközben merőben más irányba is elmozdul, hasonlóan a 2016-os DOOM és a DOOM Eternal részekhez. Egy nemrég megjelent interjúból pedig az is kiderült, hogy a fejlesztőcsapat a Batman-képregényekből merített ihletet a játék egyes elemeihez.
Röviden:
- Batman Year One és The Dark Knight inspirálták a DOOM: The Dark Ages világát.
- A DOOM Guy lovagi megjelenése Batman “köpenyes lovagjának” karakterét idézi.
- Új fegyverek és felszerelések, mint a fűrészes pajzs és a stílusos köpeny, szintén Batman hatását tükrözik.
Batman hatása a DOOM sötét középkorára
Az Edge Magazine nemrégiben exkluzív interjút közölt, amely betekintést nyújtott a DOOM: The Dark Ages fejlesztésének kulisszái mögé. A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy a játék egyik fő inspirációja Batman volt, különösen a Batman: Year One és a Batman: The Dark Knight című képregények.
A fejlesztők célja az volt, hogy a DOOM-sorozatot visszavezessék a gyökereihez, és Batman történetének korai évei – különösen a Year Zero – meghatározó irányt mutattak ebben. Gotham sötét és átmeneti világa keveredik a DOOM univerzumára jellemző brutális és misztikus elemekkel.
„Batman eredettörténete remek alapot adott ahhoz, hogy a DOOM Guy karakterét is egy új, mélyebb szinten mutassuk be” – fogalmazott az ID Software csapata.
A májusban érkező új rész legnagyobb vizuális újítása Doom Slayer teljesen új megjelenése. A karakter most egy középkori lovag szerepében tűnik fel, amelyet közvetlenül Batman “köpenyes lovagja” inspirált. A leglátványosabb újdonságok közzé tartozik a fűrészes pajzs – egyszerre védelmi eszköz és halálos fegyver, valamint a köpeny – nemcsak esztétikai elem, hanem taktikai jelentőséggel is bír a harcban.
Ez a kombináció Batman erőteljes, mégis rejtélyes karakterét idézi, aki árnyékként mozog Gotham utcáin. A DOOM világában ez a koncepció egy félelmetes, démonirtó harcossal párosul, aki a sötétségben is megállíthatatlan.
Érdekesség, hogy a DOOM: The Dark Ages korai prototípusa „Slayer Year One” címen futott. Ez a munkacím egyértelmű utalás Batman eredettörténetére. A fejlesztés már 2016-ban megkezdődött, de a DOOM Eternal prioritást élvezett, így a sötét középkori témát későbbre halasztották.
A játék fantasy világának egyik fontos eleme a Sentinels frakció, amely már a 2016-os reboot során is feltűnt. Ez is azt mutatja, hogy a DOOM: The Dark Ages nem csupán egy spin-off, hanem a sorozat szerves, régóta tervezett része.
„A Slayer Year One ötlete már 2016-ban megvolt, de meg kellett várnunk, amíg eljön a megfelelő idő, hogy életre keltsük” – árulták el a készítők az interjúban. A démonvadász világának vizuális megjelenésében erőteljesen tetten érhetők Batman univerzumának hatásai. Gotham sötét, komor atmoszférájának és a középkori kastélyok, valamint démoni világok kombinációja egészen egyedi látványvilágot eredményez. A fejlesztők Batman izmos, erőteljes megjelenését is beépítették a DOOM Guy karakterébe, így a főhős most még fenyegetőbb és brutálisabb külsőt kapott, mint valaha.
Az id Software célja mindig is az volt, hogy megőrizze a játéksorozat alapvető jellemzőit, miközben új irányokat fedez fel. A 2016-os reboot az eredeti játék újragondolása volt, míg a folytatás a DOOM 2 szellemiségét frissítette. Ez a stabil alap tette lehetővé a stúdió számára, hogy merészebb ötleteket is kipróbálhasson – ennek eredménye a DOOM: The Dark Ages, amely a sötét középkorba repíti a játékosokat, miközben hű marad a sorozat brutális és intenzív harci mechanikáihoz.
Az id Software új alkotása 2025. május 15-én érkezik PC, PS5 és Xbox Series X/S platformokra. A megjelenés napján bekerül az Xbox Game Pass Ultimate csomagjába is.

Szólj hozzá!