Lezajlott a 2023-as The Game Awards, amelyen a Baldur’s Gate 3 lett az év játéka. A legjobb alakítás díját Neil Newbon nyerte, aki Astariont alakította zseniálisan a szerepjátékban. A díjat a tavalyi nyertes, Christopher Judge adta át, aki a felkonferáló beszédében erősen odaszólt a Call of Duty játékoknak, amelyet látszólag magukra vettek az Activision fejlesztői.
Christopher Judge a legtöbbeknek a Csillagkapu sorozatból lehet ismerős, ahol a jaffa Teal’c karakterét alakította annak idején. Az ötvenkilenc éves amerikai színész újabban videójátékokban szinkronizál, ő alakította Kratost a 2018-as God of War és a 2022-es God of War Ragnarök játékokban. Utóbbiért tavaly a legjobb alakítás díját ítélték oda neki a The Game Awardson. Judge akkor egy rekord hosszú, nyolc perces beszédet adott, amikor átvette a díjat. Idén díjátadóként ezen próbált poénkodni, de a kelleténél kicsit jobban túllőtt a célon és megsértette a Call of Duty fejlesztőit.
Nem fogok itt állni, és hosszú beszédeket tartani. Ragaszkodom a forgatókönyvhöz. Nem lesz nyolc perces beszéd, mint tavaly. De vicces tény, hogy a beszédem hosszabb volt, mint az idei Call of Duty kampány.
Christopher Judge
Judge viccesen utalt arra, hogy a beszéde idén olyan rövid lett, mint a Call of Duty: Modern Warfare III sztorikampánya. Az idei Call of Duty-t rengeteg kritika érte amiatt, mert nagyon rövid, alig 4 óra hosszú sztorikampányt kapott és a játék szinte teljesen a korábbi Modern Warfare részek pályáinak újrahasznosítása volt. A sajtó és a játékosok is egyaránt kritizálták emiatt az Activisiont. A The Game Awardson elhangzott beszólást viszont több volt és jelenlegi Call of Duty fejlesztő magára vette és sértettségüknek hangot is adtak a közösségi médiában. Ajinkya Limaye, az Infinity Ward korábbi fejlesztője a következőkkel kommentálta Judge beszólását az X-en, majd a posztját törölte is közösségi médiáról.
Vicces. De igen, az a metrika, hogy a Call of Duty abszolút elpusztítja az összes God of War-játékot (valószínűleg együttvéve, hogy őszinte legyek), szintén hasonlóan nevetséges (ha nem még inkább).
Ajinkya Limaye
A Call of Duty: Modern Warfare III fő fejlesztője, a Sledgehammer Games mérnöke, Darcy Sandall azt állította, hogy hallott már ennél rosszabbat is, azzal viszont nem ért egyet, hogy egy ilyen poénkodásnak a The Game Awardson lenne helye. A posztját már ő is törölte az X-ről a sorozatos negatív kommentek miatt.
Őszintén szólva, mint Call of Duty-fejlesztők, hallottunk már sokkal rosszabbat is. De nem várunk ilyesmit egy kollégától, egy olyan eseményen, ahol elvileg az idei év játékipari eredményeit ünnepeljük. Különösen azok után, hogy annyi információ szivárgott ki a fejlesztésről.
Darcy Sandall
Már a Modern Warfare III megjelenése előtt kiszivárgott, hogy a Sledgehammer Games csapata nagyon rövid idő alatt, alig másfél év alatt készítette el a játékot és sokat túlóráztak miatta. A játék eredetileg a 2022-es Modern Warfare II egy DLC-jének készült, de az Activision inkább önálló játékot csinált belőle, hogy 2023-ban is legyen kiadható Call of Duty címük. A játékról azonban messziről látszott, hogy gyorsan rakták össze, újrahasznosított elemekből. Nem tudjuk, hogy Judge saját maga találta ki a poént, vagy előre megírt szöveg volt, mindenesetre kicsit ízléstelenre sikeredett egy olyan rendezvényen, amely az év videójátékait hivatott ünnepelni. Ami pedig a Call of Duty játékokat illeti, hiába a kritika, a Modern Warfare III az eladási toplisták élére került novemberben, a játékosok továbbra is veszik, hiszen nincs igazi alternatívája a játéknak ebben a ligában. Amíg ennyire jól fogy a Call of Duty és nem jelentkezik komolyabb konkurenciája, ne várjunk változást az Activisiontől, még akkor sem, ha már az Xbox családhoz tartoznak.
Szólj hozzá!