Főoldal Filmek Cillian Murphy elárulta, miért nem beszélhetünk az Oppenheimer törölt jeleneteiről
Filmek

Cillian Murphy elárulta, miért nem beszélhetünk az Oppenheimer törölt jeleneteiről

Az örök kérdés, lesz rendezői változat az Oppenheimerből?

384
Oppenheimer
Forrás: Universal Pictures

Az Oppenheimer Christopher Nolan leghosszabb filmje, 180 perc hosszúságú, de ne számítsunk arra, hogy még hosszabb lesz, amikor megjelenik majd dobozos és digitális formátumban. A filmhez sem rendezői változat, sem kimaradt, kivágott jelenetek nem léteznek, ezt nemrég Cillian Murphy árulta el a Collidernek adott interjújában.

“Nincsenek törölt jelenetek Chris Nolan filmjeinél” – tette hozzá Murphy. “Ezért nincsenek DVD extrák a filmjein, mert a forgatókönyv maga a film. Pontosan tudja, mi kerüljön bele a filmbe – nem piszkál bele, hogy megváltoztassa a történetet. Ez a film.”

Nolan filmjei gyakran nagy költségvetésű produkciók (az Oppenheimer 100 millió dolláros árcédulát kapott), és nem olcsóság a mai produkciókat filmre venni, különösen akkor, ha az elérhető legjobb minőségben szeretnéd filmvásznon látni a műved. Nolan csak akkor kezd neki a munkának, ha pontosan tudja, mit szeretne rögzíteni, nem többet és nem kevesebbet.

“Inkább próbálom a dolgokat még papíron kigyomlálni, mert őrülten drága olyan dolgokat forgatni, amelyeket végül kivágunk a filmből” – mondta korábban a rendező az MTV-nek. “És a forgatás mellett ez is rengeteg időt és energiát emészt fel. Szinte az összes filmemben nagyon kevés a törölt jelenet, ami mindig csalódást okoz a DVD közönségnek.”

Az Oppenheimer háromórás játékidejével az IMAX filmtekercse mintegy 272 kilogrammot nyom és 18 kilométer hosszú. A filmet Nolan a lehető legjobb minőségben rögzítette, az úgynevezett 70 mm-es szalagra, és elejétől a végéig IMAX-formátumban, hogy tényleg a legjobb legyen az élmény, ez viszont csak Észak-Amerika 25 mozijában érhető el – hiába van IMAX Magyarországon, ott nem tudják ebben a formátumban vetíteni.

“A kép élessége, tisztasága és mélysége páratlan” – mondta Nolan az APNews kérdésére. “Számomra a lényeg az, hogy az IMAX 70mm-es filmtekercsnél valójában megszűnik létezni a képernyő, mint fogalom. 3D-s érzést kapsz anélkül, hogy szemüveget kellene viselned. Hatalmas képernyő van előtted, ami betölti a periférikus látást. A közönség beleolvas a film világába.”

Az Oppenheimer átlépte a 400 millió dolláros határt a globálisan, és becslések szerint hétfő reggelre akár az 500M is meglehet.

Oppenheimer
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Közelgő események