Amerikában vasárnap este, magyar idő szerint hétfőn reggel mutatták be az HBO The Last of Us című sorozatadaptációját a PlayStation-sikerjáték feldolgozása alapján. A videójáték-ipar egyik legsikeresebb adaptációjáról beszélünk, így érthető a nagy várakozás, ami a megtekintését számában is megmutatkozott. A streamingszolgáltató rekordot döntött a pilot epizóddal, 13 év után ez volt a második legnézettebb műsor a premier napján.
A Nielsen nézettségi adatai és a Warner Bros. Discovery saját, első féltől származó adatai szerint a Pedro Pascal és Bella Ramsey főszereplésével forgatott dráma első epizódja 4,7 millió amerikai nézőt ért el az HBO csatornáján és az HBO Max streamingszolgáltatón. Az adaptációt csak a tavaly bemutatott Sárkányok háza előzte meg, amire közel 10 millióan voltak kíváncsiak a bemutatókor. Az abszolút rekordot a Trónok harca tartja még 2011-ből 4,2 millió nézővel a debütálás napján. Emellett a The Last of Us nyitóepizódját majdnem kétszer annyian nézték meg, mint az Eufória 2. évadát.
Az HBO úgy számol, hogy a következő időszakban emelkedni fognak a megtekintések. A szolgáltató szerint a vasárnap esti premier általában a sorozat epizódjaira lebontva durván a 20-40%-kát teszi ki a nézettségnek, vagyis várhatóan innen csak növekedni fognak a számok.
“Nagyon örülünk, hogy a sorozat és a játék rajongói is új módon élhetik át ezt az ikonikus történetet és köszönjük nekik, hogy hozzájárultak a sikerhez” – mondta Casey Bloys, az HBO & HBO Max Content elnök-vezérigazgatója. “Gratulálunk Craignek, Neilnek és a briliáns színészeknek és stábnak, akik fáradhatatlanul dolgoztak, hogy életre keltsék ezt a sorozatot. Alig várjuk, hogy a rajongók világszerte élvezhessék az évad hátralévő részét”.
Az új epizódok vasárnaponként 21 órakor (magyar idő szerint hétfőn reggel) debütálnak az HBO-n és az HBO Maxon, egészen a március 12-i fináléig.
Szólj hozzá!