Roland Emmerich legújabb katasztrófafilmjéről kérdezték, amikor a Moonfall premierjéről beszélgetve a rendező megosztotta gondolatait a Marvel-, DC Comics- és Star Wars-filmek elmúlt évekbeli felfutásáról, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy nem rajong érte. Nem ő az első, aki kritikát fogalmaz meg a nagyszabású produkciókkal szemben.
Szinte már megszokottá vált, hogy a neves rendezők véleményére kíváncsi a szakma, hogy osszák meg gondolataikat a szuperhősfilmek uralmáról a mozikban. Martin Scorsese néhány évvel korábban élesen kritizálta a Marvel Studios produkciót, amiért a szuperhősök kiszorítják a filmszínházakból az úgynevezett “művészfilmeket”, és az Az ír című filmjét csak a Netflixen tudta bemutatni. A legújabb filmes, aki beleszólt a szuperhősöknek, a “katasztrófák mestere”, Roland Emmerich.
Emmerich a Den of Geek-nek a Moonfall című új sci-fi katasztrófafilmjéről beszélt, és elmondta, mit gondol a nagy IP-kről, hogy tapasztalata alapján a blockbusterek minden korábbinál nagyobb őrületérnek örvendnek világszerte, és az egyszer már biztos, hogy nem nagy rajongója a műfajnak.
“Ó, igen” – válaszolta Emmerich, amikor arról kérdezték, hogy a katasztrófa műfaj megváltozott-e az elmúlt években. “Mert természetesen a Marvel és a DC Comics, valamint a Star Wars eléggé átvette a hatalmat. Ez egy kicsit tönkreteszi az iparágunkat, mert már senki sem csinál semmi eredetit”.
“Merész új filmeket kellene csinálni, tudod?” – folytatta a 2012, a Holnapután és a Az elnök végveszélyben rendezője. “És szerintem Christopher Nolan ennek a mestere. Ő az a valaki, aki arról tud filmet készíteni, amiről csak akar. Nekem egy kicsit nehezebb dolgom van, de még mindig elég nagy a nevem – különösen, ha egy katasztrófa [filmről] van szó, vagy valamilyen katasztrófa témájú”.”
Roland Emmerich
Emmerich nem most fejezte ki véleményét először, mivel korábban is nagyon kritikusan nyilatkozott a szuperhősöket felvonultató mozifilmekről, sőt, egy korábbi interjúban azt állította, hogy szívesen néz Marvel-filmeket “repülőn, hogy elaludjon”. Természetesen minden joga megvan a filmrendezőnek, hogy elmondja a véleményét, de amikor a filmipar állapotát siratja az eredeti tartalom hiánya miatt, egyesek képmutatónak találják megjegyzését, miközben látjuk, a Pókember: Nincs hazaút főhőst még egy világjárvány sem tudja megállítani, és lassan 2 milliárd dollárt tapossa a produkció.
Szólj hozzá!