A tegnapi napon bejelentették a WarnerMedia és a Discovery fúzióját, és több oldal is azt a következtetést vonta le, miszerint ez akár hatással lehet a Warner Bros. már bejelentett üzleti stratégiájára. Emlékezzünk csak vissza 2020 őszére, amikor a vállalat egy szokatlan üzleti modellel sokkolta a stúdiókat és a mozikat. A WarnerMedia az idei évben a koronavírus-járványra hivatkozva online és a mozikban is bemutatja az összes filmjét.
Úgy tűnik, hogy az eredeti tervet nem érinti a mostani bejelentés, bár a Deadline ennek éppen az ellenkezőjéről számolt be tegnap. A lap arról számolt be, hogy a Dűne kikerült a listából, s az HBO Max helyett csak a mozikban kerül bemutatásra. Mára azonban kiderült, hogy a stúdió terve nem változott, továbbra is egyszerre szeretnék bemutatni Denis Villeneuve alkotását ősszel az HBO Maxon és a mozikban.
Az egész pletykaáradatot az indította be, hogy állítólag a Warner Bros. és a Regal Cinames között egy olyan megállapodás született, ami visszaállítani hivatott a 45 napos ablakot a mozis és az online premier között. Megint csak egy szakmai berkekben felkapott pletyka szerint a Szárnyas fejvadász 2049 rendezőjének új filmje az októberi bemutató előtt a szeptemberi Velencei Filmfesztiválon mutatták volna be, mint nyitóalkotás. Majd az októberi premier után került volna csak fel az HBO Max kínálatába. Ezekre a feltevésekre reagált a WarnerMedia kommunikációs vezetője, Johanna Fuantes közösségi oldalán.
A Dűne Amerikában ugyanazon a napon kerül bemutatásra a mozikban és az HBO Maxon (forrás: Warner Bros.)
Az AT&T tegnap jelentette be, hogy egy 43 milliárd dolláros üzlet keretében egyesül a WarnerMedia és a Discovery. Egyelőre nem nevezték ki az új médiaparadicsom vezetőjét, de feltételezések szerint a Discovery vezérigazgatója, David Zaslav veszi át az irányítást.
Szólj hozzá!