Zach Cregger, a készülő új Resident Evil-film rendezője a Deadline Crew Call podcastjában beszélt először részletesebben arról, milyen hangulatot és megközelítést szeretne megvalósítani. A rendező bevallotta, hogy egyetlen korábbi Resident Evil-filmet sem látott, ám a játékokat „vallásszerűen”, rendszerességgel végigjátszotta, így a filmje minden szempontból a videójátékok lassan feszülő atmoszféráját követi majd. Az adaptáció teljesen új főszereplőre épül, ami vegyes fogadtatást váltott ki, és a rajongók egy része nem érti, miért maradtak ki a jól ismert karakterek. Cregger szerint viszont pont ez adja az új film lényegét. Tiszteletben tartja a játékok történetét, de nem akarja elmesélni ugyanazt, ami már egyszer megtörtént. A projekt jelenleg Prágában forog, téli hangulatú díszletekkel, és egy T-vírussal sújtott kórház közepébe dobja a nézőt.
A rendező a „lassú rettegés” élményét akarja visszahozni
Zach Cregger nem kertelt: elmondta, hogy soha életében nem nézte meg a Paul W. S. Anderson filmjeit, és fogalma sincs, milyen alapot szolgálhatnának a korábbi filmet. A játékok viszont annál mélyebb nyomot hagytak benne, és szerinte a Resident Evil mindig is „a lassan építkező félelemre” volt kihegyezve. Úgy véli, a játékok ritmusa és felépítése eleve filmszerű, mégis furcsamód soha nem készült olyan film, amely tényleg tiszteletben tartaná ezt az élményt. Ezért döntött úgy, hogy az adaptációt a feszültség aprólékos kibontására építi. A film alapkoncepciója szerint egy peches futár érkezik egy rutinszerű csomagátadásra egy kórházba, ahol épp akkor tör ki a T-vírus. A rendező hangsúlyozta: a film a játékok világába illeszkedik, de egy teljesen más nézőpontból mutatja meg a fertőzést. Cregger azt is egyértelművé tette, hogy nem akarja újra elmesélni Leon vagy Jill történetét, mert az már létezik – a rajongók pedig „pontosan tudják, hogyan zajlik”.
A direktor korábban már elmondta, hogy a film ugyan tiszteletben tartja a játékok történetét, de a főszereplő nem a legendás karakterek közül kerül ki. Ez több rajongónak nem tetszik, főleg mivel a 2021-es reboot is új szereplőkre épített, és a sorozat korábbi élőszereplős projektjei sem arattak nagy sikert. Cregger szerint azonban hibás gondolat újra elmesélni valaki más sztoriját, mikor az már a játékokban tökéletes egészként létezik. Ehelyett azt szeretné megmutatni, milyen lenne a T-vírus kitörése egy olyan szereplő szemén keresztül, aki nem hős, nem katona, és nem része a franchise ikonikus elitjének. A film forgatókönyvét Shay Hattennel (John Wick 3. felvonás – Parabellum, A halottak serege) közösen írta, ami arra utal, hogy akcióból és horrorból sem lesz hiány. A stáblistán Austin Abrams, Paul Walter Hauser, Zach Cherry, Kali Reis és Johnno Wilson szerepel, a kiszivárgott forgatási képek pedig hóval borított külső helyszíneket mutatnak.
Hol a helye az új Resident Evil-filmnek a videójáték-adaptációk világában?
A videójátékok filmváltozatai mostanra új korszakba léptek: az olyan alkotások, mint az HBO gyártású The Last of Us vagy a Castlevania szinte tökéletesen követik az eredeti történeteket, míg a Sonic, a sündisznó és a Super Mario Bros.: A film inkább csak a játékok hangulatát idézik meg a filmvásznon. Cregger filmje ez utóbbi megközelítéshez áll közelebb, ami kockázatos, de akár frissítő is lehet egy ennyire sokszor újraindított franchise esetében. A Resident Evil elmúlt két évtizede tele volt sikerekkel és hatalmas mellélövésekkel. Volt hat film Milla Jovovich főszereplésével, a 2021-es reboot, a 2022-es élőszereplős sorozat, valamint több animációs mozifilm Leon Kennedyvel, Claire Redfielddel vagy Ada Wonggal. Cregger verziója azonban egy teljesen új irányt próbál ki. Hogy ez végre működni fog-e, az még rejtély – de a rendező elszántsága és a „slow dread” megközelítés mindenképpen ígéretes.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
