A játékra a tavalyi E3-on kaptuk fel a fejünket, de most hála a DualSHOCKERS csapatának kaphatunk egy kis betekintést a harcrendszerbe és Crystallis kézzel rajzolt világába. Főhősnőnk Crisbell és lelkes csapata segítségével kezdjük meg kalandunkat Narimban, hogy a vadonon át eljussunk St. Clarity városába. A vadon maga egy nagy kazamataként funkciónál és ahogy a klasszikus jrpg-knél a körökre osztott csaták véletlenszerűen történnek. Ezen harcok során pedig igazán jól érzékeltethető a játék időmanipulációs aspektusa.
Vegyük alapul, hogy egy karakter megmérgezi támadása során az ellenfelet, a fertőzött ellenfelet az időben előre küldve olyan állapotba hozhatjuk, ahol a mérgezés már jóval nagyobb károkat okozott, tekintve, hogy az ő szemszögéből több kör is lezajlott már a csatából. A játék térképe és világa a standard jrpg méreteket hozza, a sztori előrehaladásával pedig különféle járművekre tehetünk szert, megkönnyítve a nagyobb távok leküzdését. A játék készítői mindannyian Kolumbiaiak, így a játékban erősen szerepet kap országuk kultúrája és öröksége, még a helyszínek is valós ihletésűek.
A Cris Tales végigjátszása során folyamatosan jelen van az időmanipulálás. Amikor nem harcolunk a képernyő 3 részre van osztva. Bal oldalon a múlt, középen a jelen és jobbra a jövőt láthatjuk. Ezáltal betekintést nyerhetünk a helyszínek mindennapjaiba azelőtt, hogy hőseink odaértek volna, vagy éppen találkozhatunk más karakterekkel, különböző életszakaszaikban. De a játék során teljesített fő- és mellékküldetések is hatással vannak a történésekre. Attól, hogy a képernyő közepén nem igazán változott semmi a pillanatnyi tetteinkre, az időre mégis hatással vagyunk és a két oldalon azonnal láthatjuk cselekvéseink eredményét.
A Cris Tales 2020. november 17-én jelenik meg PC-re, PS4-re, Xbox One-ra, Switch-re és Stadiára. Természetesen a jövőben érkezik PS5-re, Xbox Series X-re is. Aki pedig szeretné, már tehet is egy próbát az ingyenes demóval.
Szólj hozzá!