Netflix elnök-vezérigazgatója szerint a mozik ideje lejárt – és a streaming menti meg Hollywoodot

A Netflix vezérigazgatója, Ted Sarandos szerint az emberek már nem akarnak moziba járni, és a streaming a filmipar jövője.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 3 perc

A Time100 csúcstalálkozón meglepő kijelentéseket tett a Netflix CEO-ja, Ted Sarandos. Szerinte a Netflix nemhogy nem árt a filmiparnak, de egyenesen megmenti Hollywoodot – és a mozikba járás mára elavult szokás lett. A véleménye persze nem független attól, hogy ő a világ egyik legnagyobb streamingszolgáltatójának vezetője.

Röviden:

- Ted Sarandos szerint a Netflix „megmenti Hollywoodot”.
- A mozikba járást „elavult ötletnek” tartja, legalábbis a többség számára.
- Szerinte az emberek egyszerűen jobban szeretnek otthon filmet nézni.

A streaming jövője kontra a mozi hagyománya

Ted Sarandos szerint a Netflix sikere nem véletlen: „Mi egy nagyon fogyasztóközpontú vállalat vagyunk. Úgy szállítjuk a tartalmat, ahogy a néző szeretné megnézni.” Úgy véli, a mozik hanyatlásából egyértelműen kiderül, hogy az emberek inkább otthon szeretnek filmeket nézni. „A mozi? Elavult elképzelés. Nem mindenkinek, de a legtöbb embernek már az” – fogalmazott.

Sarandos ugyanakkor hozzátette, hogy ő maga szereti a mozizást – csak épp nem hiszi, hogy az tömegek számára még mindig releváns. A Netflix nyilvánvalóan érdekelt abban, hogy a streaminget helyezze előtérbe, és minél több előfizetőt vonzzon, miközben a filmszínházak világszerte küzdenek a túlélésért. A legnagyobb probléma ugyanakkor az, hogy a megtekintési adatok alapján nem túl rózsás a Netflix dolga, hiszen több nagy költségvetésű és reményű produkciója is „megbukott”, és akkor a minőségről még nem is beszéltünk.

Más vélemények viszont árnyalják a képet. Willem Dafoe például sajnálja, hogy a moziélmény visszaszorulóban van: „Otthon nem ugyanaz a figyelem, nem ugyanaz a diskurzus. Régen megnéztél egy filmet, elmentél vacsorázni, megbeszélted, és ez tovább élt a társasági életben.”

Steven Soderbergh rendező pedig úgy látja, a moziknak továbbra is lehet létjogosultsága – főleg ha sikerül a fiatalokat újra becsalogatni. A jövő kulcsa szerinte a programválasztékban és a közönséggel való aktív kapcsolattartásban rejlik.

Miközben a Netflix saját narratívája szerint „megmenti” az ipart, a kérdés inkább az: milyen áron? A kényelem ára lehet, hogy egyre kevesebben tapasztalják meg a filmnézés közösségi, ünnepi jellegét. És hogy a jövő valóban a kanapé előtt vagy a vászon előtt zajlik-e, azt csak az idő dönti el.

Wide Screen Logo

CÍMKÉK:
Cikk megosztás
×