Az Apple TV végre bemutatta a Monarch: A szörnyek hagyatéka című sorozatot, amely a Szörnyuniverzum egy új fejezetét nyitja meg. Ahelyett azonban, hogy a jövőbe tekintene, és áthidalná a 2021-es Godzilla Kong ellen és a jövőre érkező Godzilla x Kong: The New Empire közötti szakadékot, ez a sorozat inkább a múlt sötét dolgait boncolgatja, és a történet eddig ismeretlen korszakait tárja fel, konkrétan a 2017-es Kong: Koponya-sziget előtti évtizedeket és a 2014-es Godzilla közvetlen utóéletét.
A sorozat viszonylag zökkenőmentesen ugrál az 1950-es és a 2014/2015-ös cselekmény között, és egyszerre két történetet mesél el – az egyik Bill Randa (Anders Holm), Lee Shaw (Wyatt Russell) és Keiko (Mari Yamamoto), a másik pedig egy idősebb Lee Shaw (Kurt Russell), Cate (Anna Sawai), Kentaro (Ren Watabe) és May (Kiersey Clemons) nyomában -, és bár a két cselekményszál elsőre különállónak tűnhet, végül ugyanazt a célt szolgálják: hogy feltárják a Monarch kezdetét és kapcsolatukat a Titánokkal.
A helyszínből adódóan nincs könnyű dolga a sorozatnak, hogy ne újra és újra ismerős terepeket járjuk be, de a sorozat premisszája a legtöbb esetben meggyőző tud maradni, nem kis részben a legérdekesebb karaktereinek köszönhetően, élén az összehasonlíthatatlan Kurt Russell-lel, aki abszolút a megfelelő őrült ahhoz, hogy egy ilyen sorozat főszereplője legyen, mert bármennyire is jó a szereplőgárda, ő az egyetlen, aki úgy tűnik, valóban megérti a helyzet nevetségességét, és abszolút elkötelezett a célja mellett. Persze helyén kell kezelni a sorozatot, a cselekményt nem bonyolítják túl, és több olyan kérdést is feszegetnek, amelyekre részben már válaszokat kaptunk a korábbi filmekből, ezért a sorozatra inkább úgy tekintsünk, mint egy kiegészítőre. A hangnemét tekintve többnyire komoly, de időnként lazábbra veszik a figurát a késztők, és hülyéskedésen kapjuk a főszereplőket. Ezt különösen a karakterekre nehezedő kényszerhelyzetekben figyelhetjük meg, bár a forgatókönyvírók a szorult helyzetekből mindig kihúzzák a szereplőket az epizód végére. Egy dolog, ami talán segített volna, ha csökkentik a szereplőket, mivel alapvetően tíz vagy tizenkét különböző karakter történetét kapcsolják össze, és egy ponton már kezd nehezen követhető lenni, hogy ki mit csinált és ki kinek a mije.
Noha Russell lehet a legnagyobb húzónév a stáblistán, a sorozat középpontjában elsősorban egy Cate nevű eredeti karakter áll, akit a kiváló Anna Sawai alakít. Cate elindul, hogy tiszteletben tartsa apja utolsó kívánságát, mielőtt egy váratlan családi titokra bukkanna, ami akaratlanul egy generációkon átívelő összeesküvés középpontjába sodorja, egészen a nagymamájáig visszamenőleg. Miközben feltárja a Monarch múltját, számos nehézséget kell leküzdenie, de az áldozat megéri, mivel csak így kapunk teljes képet a történetről, és bizonyos értelemben előrevetíti azt is, hogy mi következik ezután.
Tekintettel arra, hogy Godzilla is szerepel a plakáton, mindenki arra volt kíváncsi, hogy milyen nagy szerepet a szörnyek királya a sorozatban. Jó hír a rajongóknak, hogy valójában sokkal többet szerepel a képernyőn, mint azt a trailer alapján gondoltuk. Félreértés ne essék, nem ő a sorozat főszereplője, és inkább csak hangban és utalásban van jelen, de természetesen olykor feltűnik egy pusztító jelenetre is vagy visszaemlékezésben. Az Apple produkciós cége nem okozott csalódást, a tőlük megszokott minőséget képviseli ez is, hiszen a sorozat produkciós értéke az egekben, és minden jelenet egyenrangú a filmvásznos kalandokkal. Őszintén szólva, vannak olyan pillanatok a sorozatban, amelyek még lenyűgözőbbek, mint amit a filmekben láttunk. Ha már a Titánokról esett szó, minden epizódra jut belőlük egy, és méghozzá igen változatos példányokat kapunk. Az Apple és a Legendary kitett magáért, mert a dizájntervek magukért beszélnek, és egytől egyig kifogástalan arculatot kaptak a szörnyek. Maximum az okozhat csalódást, hogy az emberek és a Monarch eredete kapott főszerepet, és nem ők, de egy ilyen erős kezdés után, ki tudja, mi következik ezután.
A WandaVízió és a hamarosan érkező Fantasztikus Négyes rendezője, Matt Shakman irányította az első két epizódot, és kivételes munkát végzett az elkövetkezendő részek előkészítésében. Függetlenül attól, hogy a történet nem túl acélos, ennek ellenére nehéz lesz abbahagyni és kikapcsolni a televíziót. Azzal nem lehet vitatkozni, hogy egy kivételes műsorról beszélünk, amelynek elsődleges célja, hogy gazdagítsa a nagy költségvetésű filmekben (nyilvánvalóan a szörnyekkel kapcsolatos okokból) kissé elnagyolt mitológiát, és mindezt úgy, hogy közben az átlag nézőkből is rajongót kell faragni az éved végére, mert a legfontosabb a Titánok és az örökség mellett, hogy szórakoztató legyen. Mi mást kérhetnénk, amikor egy televíziós műsorról beszélünk, amelyben visszatérnek ezek az ikonikus őshüllők, mellettük pedig először létjogosultságot kapnak az emberek is. A filmek leggyengébb pontjaként emeltük ki, hogy nem tudtak mit kezdeni az emberi szereplőkkel, nehezen illeszkedtek bele a Szörnyuniverzumba, a sorozat viszont pazarul adja át a sztárokat.
VERDIKT
A Monarch: A szörnyek hagyatéka egy elképesztően szórakoztató sorozat, amiért érdemes bekapcsolni a készüléket. A szörnyek mellett most először kaptunk olyan emberi szereplőket is, akik beleillenek ebbe a szörnyekkel teli világba. Godzilla és a Titánok továbbra is a Szörnyuniverzum sztárjai, de a kiváló apa-fia duónak, Kurt és Wyatt Russellnek, valamint Anna Sawai mellékszereplőknek köszönhetően sikerült bővíteni ezt a nagy univerzumot a filmvásznon túl is.
4 Hozzászólások