Főoldal BREAKING KRITIKA: Drakulics elvtárs
BREAKINGKritikák/tesztek

KRITIKA: Drakulics elvtárs

Ennek a vámpírnak még egy kicsit a koporsóban kellett volna maradnia.

534

Ennek a vámpírnak még egy kicsit a koporsóban kellett volna maradnia.

A hype hullámot ügyesen meglovagolva elmondható, hogy aki látta a posztert, az előzetest vagy akár csak elolvasta a film címét, az könnyen rájöhetett, hogy nem mindennapi alkotással lesz dolga. S valóban egyedi, ám amikor kijövünk a teremből mégis csalódással távozunk.

Bodzsár Márk író-rendező kellően érdekes és elmebeteg alapsztorit tett le az asztalra: a Kádári-Magyarországra érkezik egy magyar kommunista hős aki mióta az ötvenes években elhagyta Magyarországot megjárta a Kubai forradalmat és Vietnamot is, s aki már húsz éve nem öregszik. A magyar titkosszolgálat embereit megbízzák, derítsék ki ez a rejtélyes alak barát vagy ellenség…

Véleményem szerint már az amúgy is nevetséges cím ellövi, hogy miért nem öregszik Fábián elvtárs (Nagy Zsolt karizmatikus alakításában). A film legjobb pillanatai azok, amikor a vámpír mítoszt keveri össze a gulyáskommunizmus díszleteivel. Mert a set design az csodálatos! A jelmezek, a frizurák és a díszletek tökéletesen megidézik a kort és az egész film hangulatát nagyon eltalálták.

Akiket ki kell emelni feltétlen: az Madárka szerepében az első filmjében debütáló Walters Lili aki folyamatosan szabadul fel a film során (ezt néhol okos, néhol elég hatásvadász metaforákkal jelzik számunkra), illetve a hithű, lelkes és kicsit szerencsétlen kommunista Kun Lászlót játszó Nagy Ervin aki lubickol ebben a mafla szerepben.

A problémák ott kezdődnek, hogy a filmből egy bő húsz perc hiányzik. Hiányoznak fontos karakter pillanatok, így nem ismerjük meg se a karaktereket mélyrehatóan, s pár döntés motiváció nélkül marad.

Nagyon szépen építi fel a világot és történetet a mozi, a feszültség különböző okai jól illeszkednek egymásra, ahogy a kommunizmus mindennapi félelmei vegyülnek a természetfelettitől való rettegéstől. A vége sajnos összecsapott, olyan gyorsan lezárt, a film végi leszámolásnál a katarzis elmarad. Nincsenek megalapozva a fordulatok, a semmiből jönnek, látunk pálfordulásokat mondvacsinált indokokkal, de nem is egyet. Az egész fapadosnak és gyengének hat. Ehhez az is hozzájárulhat, hogy bár dicséretes hogy a karakterek nem fekete-fehérek, ám nincs körvonalazódva ki is igazán a történet hőse, kivel szimpatizáljunk. Magyar Mária Madárka áll ehhez talán a legközelebb, de nem tiszta miért kellene, hogy szimpatikus legyen Fábián, vagy akár Kun. Madárkáról pedig nem tudjuk, mikor látjuk az igazi arcát, mik az igazi érzései, s mik azok amik a munkájának szólnak (a kémkedésnek).

A dumák idézhetőek, viccesek és jól megírtak, a poénok is sokszor ülnek, ám egy-kettő nagyon csúnyán besül.

A legnagyobb baj a filmmel, hogy a kihagyott lehetőségekről marad emlékezetes, pár nappal a film után már erőlködni kell, hogy felidézzük a pillanatokat. Sokkal inkább el kellett volna tolni vagy az agyalágyult, elborult humor felé a filmet, vagy esetleg horror felé. De azzal is jobban jártunk volna, ha egy karakter pillanatokkal teli, drámai filmet kapunk. A középutasság, mint sok esetben, itt se vált be.

Szerző

Mióta az eszemet tudom mozgóképpel kelek és fekszem. Közösségi média felületünket kezelem és kritikákat írok általában filmekről.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Filmek

Átlépte a 400 ezer nézőt a Kincsem!

Kincsem a magyar csodaló továbbra is megállíthatatlan a magyar mozikban, és már...

Filmek

A Kincsem minden idők legsikeresebb magyar filmje!

Megállíthatatlan a legnagyobb magyar versenyló a hazai mozikban, s ezzel a Kincsem...

Filmek

Már több mint 300 ezren látták a Kincsemet!

Kincsem továbbra is megállíthatatlan a magyar mozikban, tovább dübörög a legnagyobb költségvetésű...