Wide Screen
Image default
Gamer

JÁTÉKTESZT: S.W.I.N.E. HD Remaster

Játéktesztünkből kiderül, hogy elég lett-e elővenni a S.W.I.N.E. játékot, és felújítani a grafikát.

Ismét felszállhatunk a gamerek retró gőzösére, ráadásul 100%-ban hazai utazásban lehet majd részünk, ugyanis a 2000-es évek elejének nagy RTS őrületéből a Stormregion is kivette a részét a S.W.I.N.E.-al, csak egy humorosabb megközelítést alkalmaztak. Most ismét itt vannak az agresszív nyulak és malacok, hogy modernizálva tegyenek pontot az örökös háborúzás végére.

KITE Games már megmutatta, hogy ért a háborús stratégiák műfajához, hiszen még csak két éve lesz, hogy elhozták a Sudden Strike 4-et PC-re, majd a következő hónapokban konzolokra is. Az sem utolsó tény, hogy a KITE Games alapítói korábban a Stormregionnél dolgoztak, többek között a S.W.I.N.E. megalkotásán is, így miután visszaszerezték a már felnőtt korba lépett gyermekük jogait, neki is fogtak a felújításának.

Az eredetileg abszurd humorral operáló nyuszis, disznós koncepció kifejezetten működőképesnek bizonyult, és a fejlesztők eltökéltsége, professzionalizmusa, valamint kitartása révén megismerhette a világ ezt a különös konfliktust. Acél Agyar tábornok magához ragadta a hatalmat, majd meg is kezdte a szomszédságban élő ellenséges nyulak vegzálását, a játékos feladata, hogy a két frakció közül választva, kétszer 11 küldetésen keresztül megvívja a mókás állati, de vérre menő csatákat.

A magyar fiúk a S.W.I.N.E. megalkotásakor számos érdekes döntést megléptek az alapkoncepció és a játékmenet kialakítása során. A valósidejű stratégiák és a 4X stratégiák pár fontos elemét egy az egyben kihagyták. A S.W.I.N.E. esetében nincs klasszikus értelemben vett építkezés és erőforrás gyűjtögetés a küldetések alatt, hanem egy bizonyos számú stratégiai pontot (SP) költhetünk el egység vásárlásra. Bizony alaposan át kell látnunk a küldetést, hogy milyen egységekre lehet szükségünk és felértékelődik a veterán harcosok jelentősége, ugyanis a már fejlettebb egységek később küldetések során, bizony nagyon hasznosak lehetnek. A különböző típusú járműveket pedig még extra tulajdonságokkal is felvértezhetjük csaták előtt (némelyiknek egyedi támadásaik is vannak), mint nagyobb látótávolság, vastagabb páncél vagy gyorsabb sebesség.

 

A modernizált renováció a játék sok elemére kiterjedt, így míg a nagyobb felbontású és részletesebb textúrák, valamint a polírozott egység modellek a vizuális élvezhetőséget teszik barátságosabbá, addig a nagy felbontásra felkészített HUD és a zoom funkció határainak kitolása a játékélményt pallérozzák. Azonban 2019-es szemmel nézve már erősen sántikál a vizualitás, amit az audio részleg igyekszik kompenzálni az agyament magyar szövegekkel és a kellemesen támogató dallamokkal. A többjátékos őrületek kedvelőinek sem kell beérniük a kicsit lapos egyjátékos csatákkal, 10 térképen akár 8-an is durrogtathatnak egymásra.

Egyetlen gigantikusan nagy probléma akad a S.W.I.N.E. kapcsán, ami a játékmenetében és műfajában keresendő. Sajnos a fejlesztők mindösszesen egy kötelező minimum szinten megrekedő felújítást tettek le az asztalra, pedig itt most egyfajta RTS reformra, stílusteremtésre lett volna szükség, mert így bizony csak a régi ízek után ácsingózó hardcore retró fanok, apróka táborához szól, igaz az ő szívüket alaposan meg tudja dobogtatni. Ahogy az olyan extrák is, mint az újrakevert zenei anyag, a fejlesztés fázisait összefoglaló művészeti album, vagy az érdekes fejlesztői dokumentumfilm.

Bár a valósidejű stratégiák műfaja jelenleg totálisan halott, egyedül a Creative Assembly tartja magát a Total War szériájukkal és néhány indie fecske próbálkozik még, hogy elhozza a nyarat a témát illetően, de mostanság nem várható komolyabb változás RTS fronton. Pedig a gazdasági stratégiák még mindig megmozgatják a PC-s tábort, elég csak a Blue Byte alkotásaira gondolni (Anno, The Settlers). A S.W.I.N.E. azonban minden téren sikeresen be van már öregedve, azonban a különc frakciói és elborult története képes lehet újra megmozgatni az aggastyánok mellett, még a  fiatalabb karosszék tábornokokat is.

VÉGSZÓ

A napjainkra belassult játékmenete, a küldetések olykor igazságtalan elvárásai nem a modern kori eltunyult játékosok kedvencei lesznek, azonban akad pár olyan erős pontja a S.W.I.N.E.-nak, ami miatt érdemes küzdeni vele, arról nem is beszélve, hogy egy igazi magyar gyöngyszemről van szó.

7.5

Történet

6.9/10

Szereplők

8.0/10

Játékmenet

6.5/10

Hangulat

9.0/10

Grafika

7.3/10

PRO

  • Elképesztő retró hangulat
  • A magyar szinkron poén a javából
  • Újra van többjátékos mód
  • A grafikai felújítás…

KONTRA

  • …sokkal jobb is lehetne
  • Fárasztó játékmenetbeli buktatók
  • Elavult megoldások és butus mesterséges intelligencia
  • Az átvezetők borzasztóan gyenge minőségűek

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Elfogad Tovább