Wide Screen
Image default
Játékok

JÁTÉKTESZT: Farmer’s Dynasty

Farmerkedésből sosem elég, ezúttal pedig egy egész dinasztia szakad a nyakunkba.

Farmerkedésből sosem elég, ezúttal pedig egy egész dinasztia szakad a nyakunkba.

A különböző szimulátorok virágkorukat élik, évente több különböző egyedi témát feldolgozó őrülethez lehet szerencsénk, alig pár nap eltéréssel érkezett meg a darazsak életébe betekintést engedő Bee Simulator, erre most egy újabb farmer szimulátort voltunk kénytelenek letesztelni nektek. A szappanoperák világát farmerkedéssel vegyítő alkotás alaposan felhígítja a gazdálkodós műfajt.

A Farmerek élete nem csak játék és mese, hanem komoly, fizikálisan megterhelő munkán felül, logisztikai és szociális téren is toppon kell lenni. Ezt próbálta most meg a Toplitz Productions átadni a Farmer’s Dynasty esetében, ami már egy ideje Steamen már elérhető volt early access játékként, de most végre révbe ért és konzolokra is megjelent. A német csapat még egy kis történetet is fabrikált a földtúráshoz, ugyanis a nagyfater romos, döglődő farmját megörököljük, hogy életerős ifjúként felvirágoztassuk. A koncepció pedig rengeteg elemből lett összegyúrva, azonban forradalmi megoldásokkal nem szolgál.

Az első percekben azonnal letámad a szomszéd és különféle feladatokkal bíz meg minket, mi pedig jószomszédi kötelezettségből, na meg a szociális kapcsolatok ápolása okán el is végzünk mindent, mint a kisinas. Mondjuk az is közrejátszik, hogy ez a játék oktató része, ami rögtön tudatja a játékossal, hogy a vidám traktorozgatás mellett, bizony a farmon szükséges javításokat is saját kezűleg fogjuk elvégezni, ugyanis le vagyunk égve, mint a Reichstag. A kölcsön trakival megkezdhetjük kicsiben a gazdálkodást és nekivághatunk a hatalmas nyílt világ felfedezésének, ami számos feladatot rejt. Az itt élőknek segítve gyűjtögethetjük a Social pontjainkat, és ha ez még nem lenne elég újdonság egy farmeres videojátékban, akkor még be is csajozhatunk. Ha a helyi tehénszar lapátoló Gizi szívét teljesen elnyertük, akkor pedig még családot is alapíthatunk, persze azért közben a legmenőbb gépekkel fogjuk felruházni a birtokot, mert tudvalévő, hogy elég jó biznisz van a mezőgazdaságban.

Karakterünk csak úgy, mint az összes többi a játékban, förtelmesen ocsmány, nem is értem miért gondolták, hogy tudunk majd így csajozni (mondjuk a mókuskák se szebbek). Az RPG műfaji jellemzőket tovább erősítették az inventory, a tárgyhasználat beépítésével, az életszimulációs műfajt pedig az evés és a fáradtság szintünk állandó figyelésével. Ha meg kordul a pocak, akkor becsavarhatunk gyorsan néhány almát, jobb esetben egy konzervet, de akár haza is mehetünk főzni és aludni egyet. Üdvözítő megoldásként kapunk egy opcionális segítséget, a mérnöki látásmód aktiválásával minden szükséges információt előhívhatunk. Megnézhetjük merre vannak a boltok, a szomszédok, vagy éppenséggel, hogy hogyan állnak a tartályaink, sőt még a szükséges javításra szoruló részek is kivilágosodnak, ezzel könnyítve a keresgélésen.

Technikailag hasal a legnagyobbat a Farmer’s Dynasty, ennyire idejétmúlt megvalósítást régen láttunk már. A mezőgazdaságot tárgyaló alkotások többségükben sosem a piacvezető látványorgiáról és a finom részletekről híresek, de itt tényleg extrémek tudnak lenni a körülmények. A robusztus traktorok és kombájnok nem csak kisebb bokrokban akadnak el, de az emberekről is lepattannak. A terepjáró képtelen megbirkózni egy patakkal vagy egy kisebb dombocskával, a vadállatok pedig csak szellemképként vannak jelen, ugyanis minden kölcsönhatás nélkül áthajthatunk rajtuk. Összecsapott, következetlen és fizika mentes lett a végeredmény, szóval egy igazi kis költségvetésű móka.

Érdekes koncepciót olvasztott össze a Toplitz csapata, és azt kell hogy mondjam, néhány óráig működik a dolog. A szántás, vetés, aratás munkafázisaiba, na meg az állattenyésztés büdi hétköznapjaiba egészen jól megfér az RPG műfaj beszélgetős, szocializálódós témaköre. Az ezermesterkedést direkt nem említem, mert az első óra után a pokolba kívánjuk a fejlesztőket, mikor azt kapjuk újabb megbízatásnak, hogy a negyedik szomszéd romos viskóit is rakjuk rendbe. Ennyiszer elcsattintott szögbelövőt, vagy malteros kanalat sem láttam még mozogni videojátékban. Mocskosul fárasztó és idegtépő tevékenység a javítgatás, de a farmerkedés területén minden munkafázis monoton és önismétlő, így egy újabb tevékenységet köszönthetünk a listán.

VÉGSZÓ

Sajnos a megvalósítás elképesztő módon lerontja a végeredményt, ami ebben a vegyes mivoltában jelenleg jóval többet kínál a Pure Farming és Farming Simulator alkotások játékmeneténél. Mondjuk, arra azért nem mernék nagy tétet tenni, hogy minden virtuális gazda szeretne még Simseset játszani a szomszéd csajjal, mikor dög fáradtan hazaesik a földekről (de azért egy kis gyors woohoo még beleférhet). Azért a műfaj rajongói mindenképpen tegyenek vele egy próbát.

5.9

Történet

5.9/10

Szereplők

5.8/10

Játékmenet

6.3/10

Hangulat

6.6/10

Grafika

4.7/10

PRO

  • Szocializálódós farmerkedés
  • Történetbe ágyazott gazdálkodás

KONTRA

  • Borzalmas megvalósítás
  • Idegesítően unalmas javítgatás
  • Sótlan karakterek

Még több a témában...

Még mindig tud újat mutatni a Cyberpunk 2077 világa

Szarka Roland

TESZT: eFootball PES 2021 Season Update

Szarka Roland

Megjelenési dátumot kapott az Amnesia: Rebirth

Fonyódi Dávid

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat