Wide Screen
Image default
Játékok

JÁTÉKELŐZETES: Mosaic

Érezted már, hogy csak egy kis fogaskerék vagy egy nagy gépezetben?

A különféle játékshowkat, mint az E3 a legkülönbözőbb okoknál fogva lehet szeretni. A többség persze a nagy bejelentéseket és a konferenciákat várja, de rengeteg olyan apró gyöngyszemről is ilyenkor hull le a lepel, amelyeket amúgy nem biztos, hogy észrevennénk. Olyan fejlesztésekről beszélek, amely mögött nem áll nagy kiadó, vagy rengeteg pénz. A Mosaic is egy ilyen játék.

A norvég Krillbyte Studios (az ő munkájuk volt az Among the Sleep is) játéka az idei E3-on kapott nagyobb publicitást a PC Gaming Show keretein belül, noha már legalább három éve fejlesztés alatt áll. Témáját tekintve a szürke hétköznapokat dolgozzák fel, mindezt azonban igen hangulatos, kicsit a szintén zseniális Inside képi világát idézve. Volt már olyan, hogy fogmosás közben azon elmélkedtél, hogy már megint ugyanaz a napi rutin? Vagy hogy végignéztél a metrón és mindenki a mobilját nyomkodta? A játék ilyen és ehhez hasonló életképekkel operál és állít görbe tükröt elénk. A fejlesztők maguk is onnan kapták az ihletet, hogy egy vidéki településről a fővárosukba, Oslóba költöztek és szembesültek a felgyorsult, nagyvárosi lét személytelenségével.

Maga a játék még nem jelent meg (idén fog), de a kiadó Raw Fury volt olyan kedves és egy spéci előzetest küldött számunkra. A mindössze kb. 30 perc alatt lenyomható anyagban névtelen főhősünk útját terelgethetjük. Furcsa álomképek és a könyörtelen, rideg realitás változik jelenetről jelenetre. Egyik percben még a tengerben lebegünk, aztán már a mobilunk kitartó zümmögésére ébredünk – unalmas üzenetek, még unalmasabb hírek és a végeláthatatlan clicker játék vár arra, hogy hosszú perceket (órákat) csesszünk el velük (megtehetjük a valóságban is, mert kiadták külön). A munkába vezető út sem vidámabb: a konyha és a postaláda is befizetetlen számlákkal teli, a hűtő üres, szomszédaink meg inkább elfordulnak a liftben, hogy ha szemkontaktust kezdeményezünk velük. Maga a meló meg kész káosz: azt sem nagyon tudjuk milyen projekten dolgozunk, nagyon jól visszaadja az érzést a minijáték, amelyben egy projektet kell felépítenünk (szó szerint, folyamatábra szerűen, vonalakat húzogatva).

Fontos megjegyezni, hogy egy nem végleges, work-in-progress demo buildet kaptunk, ami nem tükrözi sem a végleges minőséget, sem az egész játékmenetet. Inkább fent említett jeleneteken keresztül akartak életképeket mutatni, illetve lefesteni a játék hangulatát, világát. Mit is mondhatnék? Sikerült! Már a képekre és az E3 trailerre ránézve is átjöhet az érzés (akinek felkeltette az érdeklődését, további előzeteseket is talál). Ha valakit nem riaszt el a sötét, depressziós világ és a szarkazmust sem nélkülöző, sajnos igen valósághű társadalomkritika, az jegyezze meg a játékot magának. Pontos megjelenés ugyan még (mindig) nincs, de minden bizonnyal igen hamarosan, még idén találkozhatunk vele. Akár PC-n, akár PS4-en, vagy Xbox One-on (sőt: mobil platformokon is tiszteltét teszi majd).

Még több a témában...

[E3 2019] Újabb információk láttak napvilágot a Halo Infinite-ről

Héja Szabolcs

Ekkor érkezik a Detroit Become Human PC-re

Héja Szabolcs

Kedvcsináló a PC-s Red Dead Redemption 2-höz

Sinka Tamás

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Elfogad Tovább