A rajongók szemével nézve egy örökkévalóságnak tűnt, míg valaki bátorságot vett magán, s bejelentette a BioShock című videojáték élőszereplős adaptációját. A Netflix volt a legbátrabb, ők az elmúlt hónapokban egyébként is elég bátran hoznak bejelentéseket, tegnap pedig jött is a régóta halogatott hír, hogy élőszereplős film készül a BioShock alapján.
A streamingszolgáltató egy tweetben jelentette be, hogy a 2K-val és a Take-Two-val együttműködve élőszereplős adaptációt készít Ken Levine népszerű immersive szimulátorából, amely egy víz alatti városban játszódik, amely a Föld legnagyobb elméinek hivatott otthont adni, mielőtt káoszba süllyedt volna. A The Hollywood Reporter szerint jelenleg író és rendező nélkül áll a projekt, miközben a film tervei már közel egy éve készülnek.
A BioShock 2007-ben jelent meg a SystemShock utódjaként. A Rapture nevű fiktív, víz alatti városban játszódó videojátékban a játékosok a mélyben kutatva keresték a válaszokat a történtekre, hogyan vált a gazdagok és hatalmasok biztonságos menedékének szánt város a víz alatti pokollá, amelyet félelmetes öltönyös óriások, a Big Daddy-k tartanak rettegésben.
Az évtized egyik legjobb játékának tartott BioShock két folytatást kapott BioShock 2 és BioShock: Infinite néven. Jelenleg a vadonatúj Cloud Chamber nevű stúdióban egy új BioShock-játék fejlesztésén dolgoznak a készítő Ken Levine nélkül.
A Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick közleményében így fogalmaz: “A Netflix a legjobb és legelőremutatóbb történetmesélők közé tartozik napjaink szórakoztatóiparában. Nagyon örülünk, hogy osztoznak a BioShock franchise iránti elképzeléseinkben és elkötelezettségünkben, amelyet rajongók milliói szeretnek világszerte”. Zelnick hozzátette: “A 2K Cloud Chamber stúdiója aktívan dolgozik a sorozat következő változatának fejlesztésén, és a Netflixszel való partnerségünkkel párosulva továbbra is nagyon bízunk abban, hogy a BioShock továbbra is úgy fogja magával ragadni és lekötni a közönséget, mint még soha.”
A BioShock már régóta célpontja volt egy hollywoodi adaptációnak. Nem sokkal az első játék megjelenése után A Karib-tenger kalózai rendezője, Gore Verbinski neve felmerült egy élőszereplős filmadaptációnál. A THR szerint a rendező tervezett költségvetése és az R-besorolás miatt a projektet határozatlan időre felfüggesztették, míg végül ismét elő nem vették a projektet.
Mivel az elmúlt időben az R-besorolású blockbusterek egyre elterjedtebbé válnak, és a Netflix szeretne egy stabil, ismert franchise-okat építeni, és úgy tűnik, hogy ezek a problémák már nem jelentenek akadályt, és hamarosan több nagy címmel is kijön a világ legnagyobb streamingszolgáltatója.
Szólj hozzá!