A kiadók sorra panaszkodnak, hogy a legmagasabb kategóriájú játékaik rekord mennyiségű költségvetésből kell hogy készüljenek. Már a Cyberpunk 2077 is egészen sok pénzt emésztett fel, az idén érkező Halo Infinite még többet fog valószínűleg. Mit tehetnek ilyenkor a kisebb fejlesztőbrigádok? Első lehetőségként kisebb alkotásokkal próbálhatnak kitűnni a tömegből és szerezni elég pénzt egy AAA műre, vagy követhetik Chris Roberts példáját is, és fordulhatnak a közösség felé, akik majd összedobják rá a pénzt.
A Star Citizen egy nagyon grandiózus vállalkozás volt már a kezdetekben is, azonban azóta évente dönti meg a saját bevételi rekordjait. Félreértés ne essék, ez még nem az eladásokból van. A közösségi finanszírozás elég rendesen fel tudta nyomni a költségvetését, a tavalyi évben már majdnem 80 millió dollárnyi támogatás érkezett a fejlesztőkhöz és így összességében sikerült átlépni a 340 milliót is.
A támogatók már játszhatnak az alfa változattal és kipróbálhatnak egy pár alap hajót is. Mindenesetre úgy érződik, örökké készül ez az alkotás. „Természetesen” a 2020-as béta ígérete sem jött be, és a stúdió feje Chris Roberts szerint nem állnak még olyan szinten, hogy játékmenetet mutassanak. Csak viszonyításként, a projektet körülbelül 2010-11 óta kalapálják és 2012-ben jelentették be.
Ehhez képest a Cyberpunk gyorsan haladt és ott a CD Projekt RED idő közben kiadott egy The Witcher 3-at is. A megjelenési dátum tehát bizonytalan, még azt sem tudjuk mikor láthatunk belőle valami konkrétabbat. A fejlesztők szerint jó eséllyel idén sem fogjuk tudni nyüstölni a bétát. A jó munkához idő kell…
Szólj hozzá!