David Fincher, a Hetedik rendezője mesterséges intelligencia segítségével javított ki egy kulcsfontosságú jelenetet a film 4K-s újrakiadásában. Az 1995-ös pszichológiai thriller, amely Brad Pitt, Morgan Freeman és Kevin Spacey főszereplésével készült, két nyomozót követ, akik egy brutális sorozatgyilkos nyomában járnak. A film 30. évfordulójának tiszteletére készült 4K-s remaster célja, hogy a klasszikus technikai minősége megfeleljen a mai elvárásoknak.
Röviden:
- David Fincher MI-t használt a Se7en 4K-s remasterében technikai hibák javítására.
- Az új technológia megőrizte a film eredeti atmoszféráját.
- A remaster a klasszikus örökségét erősíti meg.
Fincher az Entertainment Weekly interjújában osztotta meg, hogy a film vizuális hiányosságainak kijavítására helyezte a hangsúlyt, különösen a csúcspontnak számító autós jelenetben, amelyben John Doe (Spacey) a detektívekkel (Pitt és Freeman) beszélget. A jelenet néhány képkockája, amely Spacey karakterét mutatja a rendőrautó hátsó ülésén, az eredeti forgatás technikai korlátai miatt nem volt éles az eredeti változatban. Fincher mesterséges intelligencia segítségével javította ezeket a képeket, miközben gondosan megőrizte a jelenet feszültséggel teli atmoszféráját.
Voltak felvételek Kevinről a rendőrautó hátsó ülésén, a rács mögött, amelyek teljesen életlenek voltak. MI segítségével mattokat készítettünk, és kivontuk a hátsó ülésen rögzített teljesítményt. Még mindig kissé lágy, de már nem annyira zavaró, mint korábban.
David Fincher
A 4K-s remaster nemcsak technikai előrelépést, hanem Fincher elkötelezettségét is tükrözi a Hetedik örökségének megőrzése iránt. Az új kiadásnak köszönhetően a film még lebilincselőbb élményt nyújt, s kiemeli a kulcsfontosságú jelenetet. Ez különösen fontos, hiszen a film szoros narratívája és sötét hangulata továbbra is meghatározó eleme a klasszikus státuszának.
A mesterséges intelligencia alkalmazása a Hetedik restaurációjában a modern filmművészet egyre népszerűbb trendjét tükrözi, amelyben az új technológiák lehetőséget adnak régi produkciók finomítására anélkül, hogy azok lényegét megváltoztatnák. James Cameron például már több klasszikus filmjénél is alkalmazott MI-t, köztük A bolygó neve: Halál (1986), a True Lies – Két tűz között (1994) és az Avatar (2009) esetében. Bár az eredeti filmek módosítása időnként vitákat vált ki, Fincher megközelítése példaértékű: a technikai hibák javítása mellett hű maradt a film narratívájához és művészi víziójához.
Szólj hozzá!