Főoldal Filmek Christopher Nolan elmagyarázta, miért olyan hangosak a filmjei, hogy még a színészeket is alig lehet hallani
Filmek

Christopher Nolan elmagyarázta, miért olyan hangosak a filmjei, hogy még a színészeket is alig lehet hallani

Sok kritikát kapnak Nolan filmjei, amiért olyan fülsüketítően hangosak, és a dialógusokat is alig lehet megérteni.

166
Oppenheimer

Christopher Nolan korunk legnagyobb rendezője, akinek filmjeit a rajongók és a kritikusok egyaránt szeretik, de olykor őt sem kímélik. Egy visszatérő probléma, hogy sokszor nagyon hangosak a filmjei és emiatt a színészeket is alig lehet érteni. Ebből gyakran semmit nem vesznek észre a magyarok, mivel a szinkron javít ezen, ám jól mutatja a hibát, hogy az anyanyelvüket beszélő angolszászok sem értik a színészek mondataikat a hangkeverés miatt.

A sötét lovag – Felemelkedés és a Tenet című filmeknél is felmerült ez a probléma, de Nolan legutóbbi életrajzi drámája, az Oppenheimer is szembesült ezzel a problémával, amire a rendező most magyarázatot adott. Az Insiderrel beszélgetve Nolan elárulta, hogy nem szívesen használ ADR-t (utólagos szinkfornfelvételt) az utómunkálatok során.

Szeretem az adott pillanatban nyújtott teljesítményt használni, nem pedig azt, hogy a színész később újra felmondja a szövegét. Ami egy művészi döntés, amivel egyesek nem értenek egyet, és erre megvan a joguk.

Christopher Nolan

A felkészítők körében egy megszokott és sokak által támogatott eszköz az utólagos szinkronfelmondás, mivel ezzel pont azt érik el, hogy a párbeszédek tisztábbak lesznek, jobban lehet érteni a színészeket a filmben. Nolan azonban nem rajong az ADR-ért, ehelyett inkább szereti megélni az adott pillanatot, ahogy a jelenet felvétele alatt a színészek felmondják a soraikat; kivétel A sötét lovag – Felemelkedés, ahol Tom Hardy dialógusának nagy részét újra kellett venni Bane maszkja miatt, ugyanis alig volt hallható a színész.

Nolan az interjúban kitért arra is, hogy mennyire rajong az IMAX-kamerákért, és ez néha hatással lehet a párbeszédek minőségére is. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy képi eszköz milyen hatást gyakorolhat a hangra, de van összefüggés.

“Vannak bizonyos mechanikai fejlesztések. Az IMAX most építi az új kamerákat, amelyek még csendesebbek lesznek. De az igazi áttörést a szoftvertechnológia jelenti, amely lehetővé teszi a kamerazaj kiszűrését. Ez hatalmasat fejlődött az alatt a 15 év alatt, amióta ezeket a kamerákat használom. Ennek segítségével olyan intimebb jeleneteket készíthetünk, amelyekre korábban nem lettünk volna képesek.”

Az elmúlt tíz évben hatalmas fejlődésen ment keresztül a filmkészítés. Emlékezzünk csak vissza, hogy a 2010-es évek elején még csak elvétve használták az IMAX-kamerákat, sőt, teljes filmet nem is lehetett rögzíteni velük, hiszen nem volt olyan eszköz. A Bosszúállók: Végtelen háború volt az első film, aminél tényleg, valódi IMAX-kamerát használtak a Russo fivérek.

Christopher Nolan
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Christopher Nolan
Filmek

Christopher Nolan horrorfilmet rendezne

Mi lesz Christopher Nolan következő filmje?

Christopher Nolna
Filmek

Christopher Nolan szerint baj nem a nézőkkel van, ha nem értik a Tenet cselekményét

Nem értetted a Tenet-et? A rendező elismerte, hogy nem a nézőkkel volt...

Oppenheimer
Filmek

Többórás extra tartalommal érkezik az Oppenheimer digitális és lemezes kiadása

Megerősítették, hogy mikor jelenik meg digitális és lemezes formában az Oppenheimer.