Wide Screen
Image default
Játékok

BÉTATESZT: Werewolf: the Apocalypse – Heart of the Forest

A balkáni farkasember bemutatkozik.

Nem olyan régen az a megtiszteltetés ért minket, hogy a Walkabout Games megkeresett és megkérdezték, hogy nem akarjuk-e kipróbálni legújabb játékuk rövid, béta állapotú demóját. Persze mint lelkes és kiéhezett gamer kapva kaptam az alkalmon és lecsaptam a játékra. A Walkabout Games utolsó nagyobb anyaga a Liberated, melyet persze mi is teszteltünk és nagyon tetszett. Ezért most különösen odafigyelek a cuccaikra és ha tehetem legalább egy rövid pillantást vetek erre a feltörekvő és ambiciózus csapatra. Igazán jó dolgokat adnak ki manapság. A Walkabout Games egy európai, egészen pontosan lengyel cég, akik játékfejlesztéssel és kiadással foglalkoznak. Elsősorban a kelet-európai régióban tevékenykednek és itt próbálják meg felszippantani a tehetséges és független játékkészítőket és ígéretes projekteket. Készítettünk is velük korábban egy interjút. Lessetek bele, ha kíváncsiak vagytok egy kicsit is a videojátékipar szakmai oldalára.

https://game.widescreen.hu/interju-az-atomic-wolf-csapataval/

A vérfarkas vagy farkasember egy olyan mitikus lény, mely teliholdkor önkívületi állapotba kerül és átváltozik egy farkasszerű, mégis emberi szörnyeteggé. Alapvetően két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik, aki ezt az átváltozást nem tudja kontrollálni és akár a hozzá közelállókat is képes bántalmazni. A másik változat, aki transzformációt akaratával képes vezérelni és azt saját önös érdekeinek szolgálatába állítani. A lengyeleknél wilkolak névvel illetik. A farkasember legendája az egyik legősibb és legismertebb mítosz. Szinte az írott történelem létezése óta találhatunk rá utaló feljegyzéseket.

Kis bevezetőmből és a játék igencsak árulkodó címéből kitalálhattátok már, hogy a jelenlegi tesztalanyom ezt a mitológiai lényt fogja főszerepbe helyezni a történet során. A Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest során egy amerikai leányzó bőrébe bújhatunk, aki családjának történetét érkezik feltárni egészen Kelet-Európába. A már alapból sem szokványos úti cél és a sötét, ködbe burkolózó emlékfoszlányok is azt sejtetik, hogy valami nem stimmel a családunk körül. Ez persze tovább fog bonyolódni, ahogy elmerülünk a lengyel vendégszeretet miliőjében. Az utcán furán néznek ránk, valószínűleg érkezésünk híre megelőzött minket. A nem túl barátságos helybéliek között azonban akadnak néhányan akik segítségünkre lesznek a titkok feltárásának folyamatában.

A sztori során Maya döntéseit és párbeszédeit fogjuk irányítani. A főhősnő állandó társa lesz a norvég diáktársunk Anya, aki gyógyszerészetet jött Lengyelországba tanítani. Mellettük feltűnik még két lengyel srác is a demóban. Az első Bartek, akivel az egyik közösségi oldalon barátkoztunk össze miközben Puszcza Bialowieska történelmet tanulmányoztuk, a másik pedig Daniel, a helyi idegenvezető. Az amúgy is színes gárdát egy Kornel nevezetű német ex-katona, jelenleg környezetvédő aktivista fogja teljessé tenni. A demóban ezzel az öt karakterrel lesz lehetőségünk különböző dolgokat átélni.

A cucc egy hamisítatlan szöveges kalandjáték, de nem mondanám, hogy a manapság hódító digitális novellákhoz nincs köze. Valahogy mégis inkább a kalandjáték vonalhoz áll közelebb. Képesek vagyunk erősen befolyásolni a cselekményt, noha csak szöveges interakciókra vagyunk képesek. Ezt valahogy úgy kell elképzelni, hogy az adott szituációban a reakciónk, az adott válaszaink fogják alakítani a történetet. Ha egy adott kérdésre igennel válaszolunk az lehet beindít egyféle eseménysorozatot, míg a nemleges válaszunk a szálak teljesen más irányba történő szövését segíthetik elő. De teszem azt a tetteinknek lehetnek olyan következményei is, melyek csak közvetve érintik a sztorit és nem azonnal van hatása. Például ha egy bizonyos karakter szimpátiáját vagy utálatát is kivívhatjuk az adott válaszaink során, melyek a jövőben megalapozhatják az adott karakter hozzánk való viszonyát pozitív, de ugyanúgy negatív irányba is.

A játékmenet fontos része különböző statisztikáink nyomon követése. Ezen értékek meghatározzák szinte az összes jelenet lehetséges végkimenetelét és befolyásolják az elérhető döntési lehetőségeinket is. A kaland során három különböző értéket tudunk befolyásolni bizonyos válaszlehetőségekkel közvetlenül. Az egyik a harag, mely érték magasan tartása agresszív és gyorsan cselekvő lehetőségek felé kormányozhat, azt eredményezve, hogy lehet nem is látjuk át teljesen a dolgokat. Míg alacsonyan tartása értelemszerűen ezzel ellenkező irányba terel, félénkké és bizonytalanná válik karakterünk. A következő ilyen érték amire nem árt odafigyelni az az akaraterő, ennek magasan tartása rátermettébe tesz minket, míg ha hagyjuk nullára esni az értékét, több szituációval nem fogunk boldogulni. Végezetül pedig a legérdekesebb, a személyiségünk, mely ötféle irányba változhat és előre megszabhatja, hogyan viszonyulnak hozzánk adott karakterek, vagy miképpen élünk meg szituációkat.

VÉGSZÓ

Ígéretes kis bétateszt volt ez. A 30 perces, szösszenetnyi demó éppen annyira kelti fel az ember érdeklődését, hogy a játék ott legyen a megfigyelendők listáján. Nem árul el túl sokat, de mégis kellően elhúzza a mézes madzagot. Remek a tálalás mind vizuálisan, mind az audió tekintetében. Kellemes történetnek ígérkezik, megannyi nagy lehetőseggel. A jelenlegi trendekkel szembemenően nem a 4K/60fps vonalon kíván meggyőzni, sokkal inkább egy művészi alkotást, egy remek narratívát és néhány erős képet kíván átadni. A műfajért vagy a farkasember vonalért rajongóknak erősen ajánlott, azonban nyugodtan tegyen vele bárki egy próbát, aki szeret egy kicsit is olvasgatni, és valami merőben a megszokottól eltérő témára vágyik. Megjelenésre valamikor 2020. utolsó negyedévében számíthatunk. Természetesen, ha ez az időpont konkretizálódik, arról értesítünk benneteket.

Még több a témában...

Mégis kaphat jelen generációs változatot a Resident Evil 8: Village

Szarka Roland

Mit kell tudni az internet új szenzációjáról, avagy mi is ez az Among Us?

Szarka Roland

TESZT: Mafia: Definitive Edition

Sinka Tamás

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat