A Katz Media Group által készített felmérés rámutat arra az érdekes tényre, miszerint a legtöbb amerikai egyáltalán nem nézi a kábelen vagy stream alapon futó kritikailag elismert, Emmy jelölt sorozatokat.
A Variety által közzétett közvélemény kutatás eredményéből kiderül, hogy az átlag amerikai tévénézőket nem igazán hatja meg a “Televízió aranykorának” nevezett időszak, hiszen a válaszadók nagy része még csak egyáltalán nem is hallott olyan Emmy jelölt sorozatokról, mint az A szolgálólány meséje, a Master of None vagy az Atlanta. Fontos az is, hogy egyáltalán nem tévékerülő “sznobokat” kérdeztek meg, hiszen a válaszadók 51 százaléka például rendelkezik aktív Netflix előfizetéssel. Ez azért is furcsa, mert a 76 százalékuk még csak nem is hallott a Netflix-en exkluzívan sugárzott és igen erősen promótált Aziz Ansari által fémjelzett Master of None sorozatról.
Nem meglepő, hogy a megkérdezettek legnagyobb részben az itthon is futó Modern Családot ismerik, 56 százalékuk pedig nézi is. Olyan programok mint a This is Us vagy a Feketék Fehéren is relatív jól teljesítettek, hiszen a válaszadók többsége legalább ismerte őket. További érdekesség, hogy mindösszesen az emberek 5-6 százaléka nézte valaha is az A Korona vagy az A szolgálólány meséje egy-egy epizódját, míg ugyanez az arány a Westworld és a Better Call Saul esetében 17-18 százalékos volt.
Az adatok különösen annak fényében érdekesek, hogy amerikában a kábelre és stream-re gyártott műsorok egyre elfogadottabbak és rendre jól teljesítenek a televíziós díjátadókon is. Úgy tűnik tehát, hogy a trendkövetők hiába nézik ezeket a sorozatokat, az átlag tévénézőkhöz ezek az elvileg magasabb minőséget képviselő műsorok már nem jutnak el.
Szólj hozzá!