A Star Wars: Andor első évadát sokan a valaha készült legjobb élőszereplős Star Wars-sorozatnak tartják – ennek ellenére a folytatás nem ment simán. A széria alkotója, Tony Gilroy most elárulta, miután a Disney közölte vele, hogy „a streaming halott”, keményen kellett harcolnia, hogy a második évad egyáltalán megkapja a kellő költségvetést. Pedig nem kis összegről volt szó: az egész projekt eddig 650 millió dollárjába került a stúdiónak.
Hiába a kritikai siker, a pénzért meg kellett küzdeni
A Disney szerint már nem éri meg streamingsorozatokat gyártani. Erről Gilroy az ATX televíziós fesztiválon beszélt, hogy a háttérben milyen nehézségekkel kellett megküzdenie. Elmondása alapján igazi pénzügyi küzdelem ment a színfalak mögött, ugyanis a Disney nem akarta megadni a második évadra szükséges tőkét.
„Ez a Disneynek 650 millió dollárjába fájt. 24 epizód, és soha nem kaptam jegyzetet. Az első évadban azt mondtuk, hogy ’Bas**a meg a Birodalom’, mire ők annyit kértek: ’Lehetne, hogy ezt inkább ne?’” – mondta Gilroy az interjúban. Az alkotó szerint a második évadnál viszont már komolyabb nehézségekbe ütköztek: „Azt mondták, hogy ’A streaming halott, nincs már annyi pénz, mint régen’. Úgyhogy keményen meg kellett küzdenünk a pénzért. De legalább nem szóltak bele a munkába.”
A Star Wars világában is visszafogottabb lesz a tévés jelenlét
A Star Wars és a Marvel korábban egymás után szállították a Disney Plus-sorozatokat, mostanra viszont lelassult a tempó. A következő nagy dobás A Mandalóri & Grogu című mozifilm lesz Pedro Pascallal és Sigourney Weaverrel 2026 tavaszán, amit Shawn Levy és Ryan Gosling már bejelentett Star Wars: Starfighter című filmje követ majd szintén a mozikban.
Persze sorozatfronton sem áll meg teljesen az élet. Jön az Ahsoka második évada 2026-ban, és készül egy animációs Darth Maul-sorozat is, szintén 2026-os premierrel. Az viszont biztos, hogy a Andor 2. évadáért nemcsak kreatív, hanem gazdasági szinten is meg kellett harcolni – és ez egyre inkább jellemzővé válik a Disney streamingstratégiájában.
