Úgy tűnik, hogy a Netflix jelszómegosztás elleni fellépése máris kifizetődő… legalábbis a vállalat számára. A Netflix 5,9 millió új előfizetőről számolt be a szolgáltatás legutóbbi negyedévében, amelynek során több mint 100 országban vezette be a fizetős megosztást, és új szabályokat vezetett be, amelyek megakadályozzák a jelszómegosztást azokkal a személyekkel, akik nem egy háztartásban élnek az előfizetővel.
Sokan a vállalat egyik legrosszabb döntésének nevezték, amikor kiterjesztették a fejlesztést több országra is, mondván, ezzel millióan fogják lemondani, és más alternatívát keresni. Ez nem jött be; a Netflix második negyedéves eredménybeszámolójában kiemelte, hogy a bevétel minden olyan régióban, ahol bevezették a fizetős megosztást, most magasabb, mint a funkció bevezetése előtt volt, és a feliratkozások száma már meghaladta a lemondásokat.
A streamingóriás győzelemként éli meg a mostani sikert, miután korábban még azzal próbált védekezni, hogy az előfizetői számok kezdetben ingadozhatnak a funkció bevezetésének fényében. Most azonban a Netflix előrejelzése szerint előfizetői számai a következő negyedévben is hasonló ütemben fognak emelkedni, mint ebben a negyedévben.
A Netflix előfizetőinek száma folyamatos emelkedést mutat a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva, amikor a vállalat nagyjából egymillió előfizetővel kevesebb új tagról számolt be. Emellett a Netflix 8,2 milliárd dolláros bevételt jelentett a negyedévről, és arra számít, hogy ez a következő negyedévekben felgyorsul, mivel a fizetős megosztást a fennmaradó országokban is bevezeti, és tovább növeli a reklámokkal támogatott részlegét.
Éppen a héten megszüntette a legolcsóbb reklámmentes csomagját az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban, ezzel gyakorlatilag arra kényszerítve ezeket az előfizetőket, hogy vagy reklámokat nézzenek, vagy fizessenek egy drágább szintért.
Szólj hozzá!