A DOOM: The Dark Ages megjelenésével egy teljesen új szintre emeli a játékosok testreszabási lehetőségeit, hiszen több csúszka is beépítésre kerül, amelyekkel mindenki a saját igényeihez igazíthatja az élményt. Akik most ismerkednek a sorozattal, vagy egy kevésbé pörgős kihívást keresnek, azoknak lehetőségük lesz jelentősen csökkenteni a játék nehézségét. Ez azonban nem mindenkinek nyerte el a tetszését – az interneten egyesek már „Woke Ages” néven emlegetik a játékot, utalva arra, hogy szerintük ezek az opciók a hardcore élmény rovására mennek.
Röviden:
- A DOOM: The Dark Ages új nehézségi csúszkákat kínál, melyekkel a játékosok teljesen személyre szabhatják az élményt.
- A játék nem lesz „könnyebb”, hanem a tempót és a kihívásokat lehet finomhangolni.
- Hugo Martin szerint a beállítások éppúgy segítik a kezdőket, mint a veteránokat.
„Nem értek egyet ezzel a kritikával” – mondja a rendező
A DOOM: The Dark Ages új rendszerének bevezetése kapcsán Hugo Martin egyértelművé tette, hogy nem ért egyet a „Woke Ages” kritikával. A nehezítési és könnyítési opciók egyensúlyának megteremtése volt a céljuk, hogy minden játékos a saját stílusának megfelelő kihívást találjon.
Hallottam már ezt a ‘DOOM: The Woke Ages’ dolgot… láttam a videókat. Nos, először is, nem értek egyet ezzel. Ha végiggondoljuk az ilyen típusú beállításokat, az alapelvünk az volt, hogy ezeknek a lehetőségeknek egyaránt működniük kell a kezdők és a profik számára is. Ha lassítani tudod a játékot, akkor fel is kell tudnod gyorsítani. Ez minden egyes beállításnál így működik. Az egész arról szól, hogy extrém nehézséget vagy extrém könnyítést is beállíthatsz – vagy éppen megtalálhatod az arany középutat valahol a kettő között.
Hugo Martin
Martin külön kiemelte, hogy a videójáték csúszka-rendszere nem csupán a kezdők számára teszi elérhetőbbé a játékot, hanem a hardcore játékosok számára is új lehetőségeket teremt. A fejlesztőcsapat egyes tagjai például kísérleteztek olyan beállításokkal, ahol a lövedékek mozgási sebességét csökkentették, miközben a sebzésüket növelték. Ez a kombináció egy teljesen új típusú kihívást teremtett, amely lassabb, de brutálisan halálos játékmenetet eredményezett.
„Ez valójában felerősíti azt a háromdimenziós bullet-hell élményt, ami a klasszikus DOOM lényege volt. A klasszikus DOOM egy háromdimenziós lövedék-labirintus, ahol a lassan mozgó, de hatalmas sebzést okozó lövedékek között kell cikáznod. Ez az, ami mozgásra készteti a játékost, és mi erre koncentráltunk ennél a játéknál.”
DOOM, de úgy, ahogy te akarod
A franchise új része igazán egyedülálló megközelítést alkalmaz a nehézség terén, hasonlóan egy rádió tekerőjéhez, ahol mindenki saját ízlése szerint állíthatja be az élményt. A fejlesztők célja az volt, hogy a játék újrajátszhatósága magasabb szintre emelkedjen, és hogy minden játékos más-más beállításokat kipróbálva egyedi élményeket kapjon.
„A csúszkák nem csupán a kevésbé tapasztalt játékosok számára jelentenek segítséget, hanem azoknak is, akik a kezdetektől velünk vannak a DOOM világában” – tette hozzá Martin.
A DOOM: The Dark Ages 2025. május 15-én jelenik meg. A játékosok ekkor próbálhatják ki saját maguk, milyen hatással lesz a nehézség beállítása a klasszikus DOOM élményre – legyen szó brutálisan kemény kihívásról vagy egy taktikusabb megközelítésről.

Szólj hozzá!