Egészen mély és szokás szerint zseniális tényfeltáró cikket közölt Jason Schreier a Bloomberg hasábjain, amiben a Sony first party stratégiáját tárgyalta. Információ alapján a japán vállalat szinte teljesen felhagyott a kispiacos játékok fejlesztésével, így többé nem várhatunk tőlük olyan alkotásokat, amik esetlegesen csak mondjuk Japán területén lesznek népszerűek. A fokozódó versenyhelyzet miatt teljesen áttértek a blockbusterek fejlesztésére a már jó bevált stúdióikkal.
Ennek esett gyakorlatilag “áldozatul” a Michael Mumbauer által vezetett Sony Visual Arts Service Group. Ők onnan lehetnek ismerősek, hogy sokszor besegítettek nagyobb játékok csiszolásában, befejezésében és ezek után szerették volna elkezdeni az első saját projektjüket is. Ez az első Uncharted rész újrakeverése lett volna PS5-re. Nagyrészt ennek lett az áldozata a Bend Studio is, mivel a fókuszváltás miatt nem készülhetett el a Days Gone 2 sem. Tőlük az egyik csapat be lett osztva a Naughty Dog alá a már sokat tárgyalt The Last of Us multiplayer verzióját fejleszteni, míg egy másik nagyobb része szintén a Naughty Dog fennhatósága alá került, azonban ők egy új Uncharted részen dolgoztak.
A második csapat azonban a saját kérésre lekerült múlt hónapban a projektről és most egy teljesen saját címet fejlesztenek. Mumbauer és a többiek azonban nem készíthették el a kívánt remake verziót, ugyanis az elmaradott grafika és játékmenet miatt nagyon sokba került volna. Ehelyett inkább többé-kevésbé a Naughty Dog fennhatósága alatt készítik a The Last os Us első részének az újrakevert változatát. Nem tetszett ez sok embernek, ezért 2020 végére a Sony Visual Arts Service Group vezetésének nagy része, többek között Mumbauer is távozott. Kimondható tehát, hogy jelenleg minimum három projekten dolgozik a Naugthy Dog. A The Last of Us 1 újrakeverésén, a The Last of Us multiplayeren és egy új Uncharted részen is, többé-kevésbé a többi stúdió segítségével.
Szólj hozzá!