A pankráció a szórakoztatóipar egyik legjobban felépített illúziója. Míg sokan azt gondolják kőkemény harcok zajlanak a ringben lévők között, valójában ez a legkevésbé sem sport, mint inkább színészi teljesítmény. Talán számomra ez is a legmeggyőzőbb az egészben. A dramaturgia általában egy erős középiskolai dráma tagozat szintjén van, az akció viszont nagyon látványos. A koreográfiák lenyűgözők és a verekedés, vagy legalábbis amit annak hiszünk nagyon meggyőző. Erre az egészre pedig egy gigantikus franchisegépezet épül. Ami a 90-es évek óta szárnyal nemcsak Amerikában, de szerte a világon is. A rajongók kedvenceiket már szinte bármilyen formában birtokolhatják legyen az kaja, pia, akciófigura, ruházat. De beszivárogtak a filmekbe mint mellék- vagy főszereplők és természetesen a videójátékiparból is kérnek egy szeletet.
Persze azért a bizonyos szelet kérése nem ennyire egyszerű. Kemény igényeknek és elvárásoknak kell megfelelni, mert a paletta igen széles és a sportjátékok is igen magas szinten művelhetők már. Meg kell hogy mondjam a 2000-es évek elején a baráti társaságban a Tekken és a Mortal Kombat idegtépő, barátságokat próbára tevő meccsei mellett a WWE Smackdown! volt a legtöbbet pörgetett cím. Teszem ezt arra, hogy a kor kívánalmainak maximálisan megfelelő és szórakoztató cuccot kaptunk a pénzünkért. Tette a játék mindezt úgy, hogy egyáltalán nem érződött erőltetettnek, ha lehet a pankrációra mondani. Mégis profin visszaadta azt az adrenalinlöketet, amit ezek a küzdelmek okoznak.
Sajnos az elmúlt pár éven a 2K fejőstehén sorba tette a sorozatot és ez a kötelező körök minél kisebb befektetett energiával való letudását, a lehető legnagyobb profit reményében igyekezte szállítani. A tavalyi katasztrofális buktáról készült tesztünket itt olvashatjátok. Most viszont nem azért vagyunk itt, hogy a múltat sirassuk. Így lessük is meg sikerült-e idén a készítőknek egy elfogadható WWE játékot tető alá hozniuk. A teszthez az Xbox One verziót használtuk.
Az első és legfontosabb dolog amit azonnal észrevehetünk, hogy a játék egy kicsit könnyedebb és felszabadultabb megközelítést vett alapul. Elengedték a valósághű, ám ennek ellenére néha vérlázítóan gagyi és bugos grafikai törekvéseit. Helyette egy vicces nagyfejű, kissé rajzfilmbe illő irány lett a mérvadó. Meg kell hogy mondjam ez a könnyedség és az, hogy a játék végre nem veszi olyan komolyan magát, rendkívül jól áll mind a pankrációnak, mind jelen alanyunknak. Az az igazság, ha már itt tartunk, a játék nem néz ki rosszul. Nem is mondanám szépnek, de egy erős közepes a látvány. Többségében az engine is jól teszi a dolgát, persze vannak kisebb glitchek és bugok, néha egyes elemek rácsúsznak másikra. Vagy teszem azt eltávolodnak egymástól a karakterek látszólag minden ok nélkül egyes dobások vagy kombók során. De nincs semmi eget rengető hiba, ami megakasztaná a játékmenetet.
Bizony a képfrissítés is ugyanilyen közepes szinten marad. Többnyire stabilan tartja a 30 fps-t, néha azonban, főleg ha erős a tumultus, hajlandó bezuhanni. Ám még élvezhető marad az élmény. Egy dolog viszont rendkívülien idegesített a végigjátszás során. Ez nem más mint a menetek kezdetén a beszámolás után kidobott BATTLE felirat. Konkrétan kitakarja a fél küzdőteret és másodpercekig a képernyőn marad, persze semmit sem látni tőle. Higgyétek el olyan bunyóknál, amit már sokadszorra kezdtek újra és számítana ki viszi be az első találatot, ez nagyon bosszantó lesz.
El is jutottunk az audióélményhez melyet sajnos a játék egyik leggyengébb pontjaként kell megjelölnöm. Esetünkben a hangok már kevésbé vannak a helyükön mint az manapság elvárható lenne. Rengeteg késve bejátszott effekt, csúszó zenék és rossz minőségű keverés jellemzi a WWE 2K Battlegrounds ezen részét. Kicsit olyan érzésem volt, mintha az egészet rábízták volna valaki öccsére, aki azt hazudta csinált már ilyet. A legrosszabb az egészben a rengeteg indokolatlan hangerőváltás, az egész játék nagyon hangos minden egyébhez képest. Néha egy-egy töltés után olyan erővel robban ránk a zene és hangzavar, hogy garantáltan halláskárosodást fog szenvedni aki hajlamos elszállni a hangerővel, tehát csak óvatosan.
Evezzünk kicsit kellemesebb vizekre és nézzük, hogy teljesít az anyag a legfontosabb aspektusában, milyen is maga a játékélmény? Azt kell hogy mondjam talán ez a legerősebb része az egész cuccnak, kegyetlenül egyszerűen van ütés, rúgás, dobás és ezek kisebb és nagyobb kombinációi, valamint néha felvillannak gombok QTE szerűen az adott támadás kivédésére. És a játék bája és befogadhatósága ebből az egyszerűségből fog fakadni, ugyanis bárki akinek ezt a néhány gombot megmutatjuk instant el tud majd merülni a szórakozásba.
Azonban talán ez az egyszerűség is lehet a veszte. Ugyanis a mozdulatok valóban nem mennek mélyebbre, és ezáltal nem igazán fog komolyabb kihívásokat, vagy nagyobb kalandokat elénk tárni a cucc, ki kell, hogy mondjam, bizony egy igen egyszerű árkád bunyót kaptunk idén. Ez lehet a sorozat visszatérése, de akár újabb kudarca is. Természetesen ennek apropóján muszáj megjegyeznem, hogy a cirka 17-20 órás kampány mód kellően repetitív és erőszakosan kitolt lesz és ezt a második helyszínnél már azonnal észlelni is fogjuk. Ennek ellenére nehéz az alapjáraton szórakoztató és kielégítő bunyóra haragudni.
Azt is fontos megemlíteni, hogy attól, hogy a pankrátorokat öt különböző kasztba tették, még nem lettek kellően különbözőek egymástól. Az azonos kasztba tartozó harcosok nagyon kevéssé fognak eltérni egymástól, és azok is csak az adott karakterek nevezetes speciális figurái lesznek. Az egész karakter kialakításnál szintén van az embernek egy kivágás és másolás érzése, ami azért jócskán elveszi az örömöt, az amúgy sem nagy karakterválasztékból. Azonban ki kell emelnem a powerupok megjelenését, melyek üde színfoltjai lettek a harcoknak és nagy segítséget tudnak adni, az éppen vesztett meccseknek, hogy azzal még akár meg is fordíthassuk állást.
VERDIKT
Összességében a WWE 2K Battlegrounds kellemes szórakozást fog biztosítani mindenkinek aki a pankrációt kedveli. Messze nem olyan rossz játék mint amilyennek sok helyen leírták. Ehhez azonban muszáj is a helyén kezelni, ami a könnyed árkád pofozkodások polca. Ha ebbe a hibába nem estek bele és nem várjátok, hogy ez legyen a mindent megreformáló, ultra-brutál WWE cucc, akkor nem jártok rosszul. Kellemes időtöltést fog nyújtani kicsi adagokban, amíg a 17-20 órás kampányt letoljátok. Valószínűleg a multis mérkőzések is hasonlóan szórakoztatóak lesznek. Azonban azt szögezzük le, hogy nem egy első napos cím. Aki kihagyhatatlannak érzi a látottak, olvasottak alapján az persze ne habozzon. Aki azonban tud várni, az egy kisebb akcióig mindenképpen csak wishlist-re tegye a WWE 2K Battlegrounds-t. Az anyag már elérhető PC-re, PlayStation-re, Xbox-ra és Nintendo Switch-re.
Szólj hozzá!