A Terminator rajongóinak türelme lassan acélosabb kell legyen, mint egy T-800-as vázszerkezete. A Nacon Studio Milan által fejlesztett, nyílt világú túlélőjáték, a Terminator: Survivors körül ugyanis gyülekeznek a viharfelhők. A fejlesztők egy friss közleményben tudatták a közösséggel, hogy a játék nemcsak bizonytalan ideig késik, de koncepciójában is drasztikusan megváltozik. Marco Ponte kreatív igazgató a Steam-en öntött tiszta vizet a pohárba, és a bejelentés sokak számára hidegzuhanyként érhetett: az Ítélet Napja utáni világban ezúttal teljesen magunkra leszünk utalva, társak nélkül.
Egyedül a gépek ellen: miért kellett kukázni a kooperatív módot?
A legfájóbb pont a bejelentésben kétségtelenül a többjátékos kooperatív mód teljes törlése. Az eredeti ígéretek szerint akár három barátunkkal oldalunkon is túlélhettük volna a poszt-apokaliptikus Föld borzalmait, ám ezt a lehetőséget most végleg kivágták a játékból. Ponte nem ment bele a technikai részletekbe, de a döntést hosszas teszteléssel indokolta.
„Hónapokig tartó belső tesztelés, valamint a játékosokkal és a franchise rajongóival folytatott megbeszélések után arra a következtetésre jutottunk, hogy ahhoz, hogy autentikus „Terminator” élményt nyújthassunk a lehető legjobb lövöldözős és felfedezős játékmenettel, félre kell tennünk a kooperatív többjátékos módot” – magyarázta a döntést a kreatív igazgató. „Tudjuk, hogy ez csalódást okozhat, de hiszünk benne, hogy ez a helyes kreatív irány egy megalkuvást nem ismerő, Ítélet Napja utáni világ víziójához.”
Vége a korai hozzáférésnek, cél a teljes játék
A játék kálváriája nem ma kezdődött: a 2022 júliusában bejelentett címet először 2024 októberére ígérték, majd 2025-re tolták, most pedig már egyáltalán nincs céldátum a naptárban. A csúszással együtt a Nacon a stratégián is változtatott: elvetették a korai hozzáférésű (Early Access) modell ötletét. A cél most már az, hogy amikor a játék végre megjelenik, egy „teljes és csiszolt élményt” kapjanak a játékosok PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X|S-en. A fejlesztés alatt álló verziót zárt teszteken próbálhatják majd ki a szerencsések.
Ponte a közlemény végén igyekezett lelket önteni a rajongókba:
Tudjuk, hogy az elvárások magasak, és alig várjuk, hogy megmutathassuk, min dolgozunk. Egyelőre csak megköszönni tudom, hogy kitartotok mellettünk, miközben minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a Terminator örökségéhez méltó játékot készítsünk. Amint lehet, jelentkezünk a hírekkel.
Marco Ponte
Aki addig is Terminator-élményre vágyik, annak vigaszdíjként ott a múlt héten megjelent Terminator 2D: No Fate, bár az nyílt világú túlélés helyett egy klasszikus oldalnézetes akciójáték.
