Hétfőn új szintre lépett a hollywoodi hatalmi harc: David Ellison és a Paramount nem nézte tétlenül a versenytárs nyomulását, és frontális, ellenséges támadást indított a Warner Bros. Discovery teljes felvásárlásáért. A médiamogul, aki nemrég még Donald Trump társaságában múlatta az időt a Kennedy Center gáláján, nyíltan „alsóbbrendűnek” nevezte a Netflix 82,7 milliárdos ajánlatát. A Paramount Skydance most közvetlenül a részvényeseket célozza meg egy visszautasíthatatlannak tűnő, készpénzes ajánlattal, megkerülve az igazgatóságot. Ellison üzenete egyértelmű: az ő tulajdonlásukkal nemcsak a befektetők, de az egész szórakoztatóipar jobban járna. Kezdődik a kegyetlen licitháború.
Ellenséges felvásárlás: Készpénz beszél, a Netflix meg remeghet?
A Paramount Skydance ajánlata egyszerű és csábító: 30 dollár részvényenként, tisztán készpénzben. Ez összes 108 milliárd dolláros ajánlatot jelent – összehasonlításképpen a 21th Century Fox 71,3 milliárd dollárért cserélt gazdát, a Microsoft 68,7 milliárd dollárt fizetett az Activison Blizzardért. Ez éles kontrasztban áll a Netflix bonyolult konstrukciójával (kb. 27,75 dollár), amely készpénz, részvények és egy leválasztott kábeltévés cég részesedésének keveréke. Ellisonék állítása szerint az ő csomagjuk összesen 18 milliárd dollárral több készpénzt jelent a részvényeseknek, ráadásul ők az egész céget vinnék, nem darabolnák fel, ahogy a Netflix tervezi (aki csak a stúdiót és a streaminget tartaná meg, a tévécsatornákat kiszervezné).
David Ellison határozottan fogalmazott:
„A WBD részvényesei megérdemlik a lehetőséget, hogy megfontolják a teljes cégre vonatkozó, kiváló, készpénzes ajánlatunkat. […] Úgy véljük, a WBD igazgatósága egy alsóbbrendű javaslatot támogat, amely kiteszi a részvényeseket a készpénz és a részvények keverékének, a globális kábeltévés üzletág bizonytalan jövőbeni kereskedelmi értékének, valamint egy nehézkes szabályozási jóváhagyási folyamatnak.”
Mivel ez egy „tender offer” (nyilvános vételi ajánlat), a Paramountnak most meg kell győznie a tulajdonosokat, hogy nekik adják el a papírjaikat, ne a Netflix-féle üzletet írják alá.
Harc a Hollywoodi lelkekért: Mozi vs. Streaming monopólium
A csata nemcsak a tőzsdén, hanem a PR-fronton is zajlik. A Paramount elindította a „StrongerHollywood” weboldalt, ahol azt bizonygatják, hogy az ő vezetésük alatt virágozna a kreatív közösség és a moziipar. Ellison szerint az ő ajánlatuk „fokozott versenyt, magasabb tartalomköltekezést és mozis megjelenést” eredményezne. Ezzel próbálnak kontrázni a Netflixre, amelynek vezetői, Ted Sarandos és Greg Peters hiába bizonygatják, hogy az üzletük „fogyasztóbarát” és „innováció-párti”.
A szakma jelentős része ugyanis retteg a Netflix-dominanciától. Az Írók Céhe (WGA) már korábban kijelentette: „Ezt a fúziót meg kell akadályozni”, és a moziüzemeltetők szövetsége is „példátlan fenyegetést” lát a streaming-óriás terjeszkedésében. A Paramount most erre a félelemre játszik rá: ők a mozi megmentőjeként tetszelegnek, míg a Netflixet a stúdiórendszer leépítőjeként állítják be.
A játszma kimenetele bizonytalan, de az biztos, hogy David Zaslav (a Warner jelenlegi vezére), aki százmilliókat kaszálhat az üzleten, most kénytelen lesz végignézni, ahogy a két kérő egymásnak esik a cégéért.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
