A Capcom következő nagy dobása, a Resident Evil Requiem most egy újabb fontos részlettel bővült: a játék producere elárulta, hogy valóban felbukkannak benne korábbi epizódokból ismert szereplők. A Requiem fejlesztése már jóval a Resident Evil Village előtt elkezdődött, és a stúdió annyira bízik a projektben, hogy azt várják, még annál is jobban fog fogyni. A készítők azonban egyértelműen jelezték, hogy nem szabad túl nagy elvárásokkal nekiindulni a nosztalgiának. A visszatérő szereplők mellett néhány részletet a játék új, üldöző típusú ellenfeléről is elárultak, amelyet ezúttal sokkal átgondoltabban építenek be a játékmenetbe. A kilencedik rész célja, hogy minél többféle módon rémissze meg a játékosokat, és olyan helyzeteket teremtsen, amelyek újraértelmezik a horrorélményt.
Régi szereplők visszatérnek, de óvatosan
A Well Played kérdésére Masato Kumazawa producer megerősítette, hogy valóban lesznek visszatérő karakterek a videójátékban. Mivel a játék főhőse, Grace, az Outbreakben megismert Alyssa Ashcroft lánya, adta magát a kérdés, hogy más, régebbi szereplők is feltűnnek-e. Kumazawa szerint igen, de mindenképpen visszafogott elvárásokkal érdemes készülni: lesznek ismerős arcok, de a játék nem a nosztalgiára fog építeni. Annyit árult el, hogy olyan szereplők is helyet kapnak, akik részt vettek a Raccoon City incidens eseményeiben, ám részleteket továbbra sem mondhatnak.
A producer hangsúlyozta, hogy a csapat nem szeretné, ha a rajongók túlzottan ráfeszülnek a visszatérésekre, mert a történet önálló irányba halad. A Requiemben a hangsúly nem azon lesz, mennyi régi karakter tér vissza, hanem azon, hogyan illenek bele az új sztorivonalba.
Az üldöző ellenfél csak egy része a játéknak
Masato Kumazawa a hírhedt „stalker” típusú ellenfélről is beszélt. Elmondása szerint ezúttal jóval kisebb szerepet kap, mint a Resident Evil korábbi epizódjaiban, és sokkal kiegyensúlyozottabban illesztik a történetbe és a játékmenetbe. A csapat a korábbi tapasztalatokból kiindulva igyekezett megtalálni azt a pontot, ahol a feszültség még működik, de nem válik fárasztóvá.
A Resident Evil Requiem legfontosabb célja, hogy minél többféle horrorhelyzetet kínáljon, és széles skálán tartsa a félelemérzetet. A készítők szerint rengeteg különböző szituációt dolgoznak ki, hogy a játékosok többféle módon élhessék át a rettegést. Eközben egy új pletyka szerint már legalább egy DLC is fejlesztés alatt áll, amely „biztosan” érkezik majd a játékhoz – vagyis a Capcom jóval hosszabb távra tervez az új címmel, mint elsőre gondolnánk.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
