Noah Hawley elárulta, hogy az Alien: Föld 5. résszel miért ugrott vissza a sorozat a kezdetekhez

Nem várt, de annál őrültebb képsorokat hozott az Alien: Föld 5. része.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 4 perc
Forrás: Hulu

Az előző epizódban Wendy (Sydney Chandler) váratlan képessége, hogy képes kommunikálni a xenomorfokkal, hatalmas fordulatot hozott. Az ötödik rész azonban nem ezt a szálat folytatja, hanem visszarepít minket az időben a Maginot nevű Weyland-Yutani hajó fedélzetére, bemutatva a katasztrófához vezető eseményeket. A történetből kiderül, hogy Boy Kavalier (Samuel Blenkin) sokkal mélyebben benne volt a tragédiában, mint bárki gondolta.

Az Alien-filmek klasszikus atmoszférája

Az űrben senki… című rész szinte tiszteletadás Ridley Scott eredeti filmje előtt, miközben új csavarokkal is gazdagítja a franchise mitológiáját. Noah Hawley, a sorozat alkotója, rendezőként és íróként is részt vett az epizódban, és külön figyelmet fordított arra, hogy a kézikamerás felvételek még intenzívebbé tegyék a káoszt. „Nem szeretem a kézikamerát, de itt muszáj volt használnom, hogy a feszültség kézzelfogható legyen” – mondta Hawley.

A jelenetekben a klausztrofób légkör dominál, a Maginot fedélzetén zajló küzdelem pedig épp olyan nyomasztó, mint az 1979-es klasszikusban. Hawley szerint az epizód egyik legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor a forgatáson azt látta, ahogy egy szereplő szó szerint ráugrik egy xenomorfra, ami szerinte „egyszerre volt őrült és zseniális élmény”.

A feszültség aprólékos felépítése

Az ötödik rész egyik legerősebb jelenete a vízespalackos szekvencia, ahol a kamera lassú közelítése és a hangkeverés olyan feszültséget teremt, hogy a néző alig tud a párbeszédre figyelni. „Filmesként mindig tudom, mi fog történni, így nehéz félelmet éreznem. Ezért kell úgy építeni a jelenetet, hogy a néző végig a feszültség fogságában maradjon” – magyarázta Hawley.

A történetben nagy hangsúlyt kap az is, hogy Boy Kavalier nem a mindent előre tervező zseni, akinek hiszi magát, hanem egy impulzív, gátlástalan figura, akinek túlzott önbizalma katasztrófához vezetett. „Mindig azt gondolta magáról, hogy ő a Wile E. Coyote-féle szuperzseni, de sosem számolt a következményekkel” – tette hozzá az alkotó.

Új lények és váratlan konfliktusok

Az epizód nemcsak a xenomorfok brutalitását, hanem az új, szemgolyóra hasonlító idegen viselkedését is részletesebben bemutatja. Bár sokan azt gondolták, hogy a két faj együttműködik, valójában épp ellenkezőleg: a Szem és a xenomorf is csúcsragadozó, s ellenségként tekintenek egymásra. „Nem olyanok, mint a cápa és a medve, hogy majd szépen kijönnek egymással” – fogalmazott Hawley.

A Szem egyik legfélelmetesebb pillanata, amikor szó szerint átkúszik a kamera lencséjén. „Valami igazán nyugtalanítót akartam, ami tényleg a néző arcába mászik” – árulta el sorozat alkotója. Az is sokkoló, amikor a Szem saját testét katapultként használja, ami a készítők szerint egyszerre látványos és hátborzongató mozzanat.

Miért most jött a visszatekintés?

A sorozat struktúrájának szűkebb, nyolcrészes kerete miatt az alkotóknak tudatosan kellett elhelyezniük ezt a flashback-epizódot. „Nem akartuk az évad elején bemutatni a hajó történetét, mert a sorozat nem erről szól. De el kellett jönnie annak a pontnak, amikor a nézők már annyira belemerültek a történetbe, hogy hajlandóak elengedni a jelen eseményeit egy rész erejéig” – mondta Hawley.

Az alkotó szerint a döntés bevált: a történet kibontása után az események új jelentést nyernek, és az epizód végére mindenki számára világossá válik, hogy az Alien: Föld nem csak tisztelgés a franchise múltja előtt, hanem önálló, bátor új irány is.

Alien: Föld
Forrás: Hulu

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×