A mozikban újra fellángol a verseny Lilo és Stitch – A csillagkutya és a Mission: Impossible – A végső leszámolás között, ám a jelek szerint ezúttal nem Ethan Hunt viszi haza a győzelmet. A Disney élőszereplős remake-je olyan elképesztő nyitányra készül, hogy már most napirenden van a folytatás terve. A rajzfilm adaptációja ugyanis nemcsak a nosztalgiát lovagolja meg, hanem egy hatalmas box office siker küszöbén áll – ami eredetileg csak Disney+ premiert kapott volna.
Röviden:
- A film akár 160 millió dolláros nyitóhétvégét is produkálhat Amerikában.
- A Disney már elkezdett gondolkodni egy Lilo és Stitch folytatáson.
- Ha bejönnek az előrejelzések, a film letaszíthatja a trónról a Top Gun: Mavericket is.
Stitch széttépi a kasszákat
A Wall Street Journal szerint a film 150 millió dolláros nyitányra készül a négy napos hétvégén, a Variety pedig úgy tudja, akár a 160 milliót is túlszárnyalhatja a tengertúlon. Ez nemcsak az év legnagyobb nyitása lehet, hanem az amerikai Memorial Day-hétvége történetének legnagyobb rajtja is – megelőzve a Top Gun: Mavericket, amely 2022-ben 160 millióval kezdett.
A Disney Entertainment társelnöke, Alan Bergman így nyilatkozott: „Nagyon úgy tűnik, hogy ez működni fog – és ez pont egy olyan franchise, aminek bőven van még tere a folytatásra.”
És ha mindez nem lenne elég: a film költségvetése „csak” 100 millió dollár volt, amit már az első hétvégén visszahozhat a nagy kontinensen. Ez különösen érdekes annak fényében, hogy eredetileg csak Disney+ bemutatót kapott volna. A döntés, hogy mégis mozikba küldik, úgy fest, busásan megtérül.
Stitch nem most kezdte: jöhet az élőszereplős univerzum?
A Lilo és Stitch – A csillagkutya talán az egyik legalkalmasabb Disney-klasszikus arra, hogy franchise-t építsenek köré. Az eredeti animációs filmet már korábban is követte több folytatás és spin-off – például a Stitch! – A csillagkutya legújabb kalandjai vagy a Lilo & Stitch: A sorozat–, amelyek bemutatták Jumba többi, Stitch előtt megalkotott 625 kísérletét. Ezek között olyan népszerű karakterek is voltak, mint Angel vagy Reuben, akik nemcsak a rajongók kedvencei, de merchandising szempontból is aranybányát jelentenek.
Ha a Disney ezekből is merít a folytatás(ok)ban, akkor Stitch könnyedén lehet az új élőszereplős franchise alapja – hasonlóan ahhoz, amit a Marvelnél vagy a Star Warsnál láttunk.
Vegyes fogadtatás, biztos kasszasiker?
A film jelenleg 74%-on áll a Rotten Tomatoes-on, tehát a kritikai visszhang inkább pozitív, de nem egyöntetű. Ugyanakkor családi filmként kevés a valódi konkurenciája, legalább három hétig uralhatja a mozikat, míg meg nem érkezik az Így neveld a sárkányodat élőszereplős feldolgozása június elején. Egy nyár, ahol nincs egyértelmű blockbuster favorit, kiváló terep lehet arra, hogy Stitch az élre törjön.
És ha így lesz? Akkor a Disney nemcsak a box office listák élére repíti újra a franchise-t – hanem elindítja Stitch új korszakát is.
