A Warner Bros. drasztikus döntést hozott: bezárja három jelentős stúdióját – Monolith Productions, Player First Games és WB Games San Diego – valamint törli a várva várt Wonder Woman címen emlegetett videójáték fejlesztését. A bejelentés a cég átszervezési törekvéseinek részeként érkezett, hogy a jövőben kizárólag kulcsfontosságú franchise-okra koncentráljanak
Röviden:
- Három stúdió zár be: Monolith Productions, Player First Games és WB Games San Diego.
- Wonder Woman-játék törölve: A DC-univerzumhoz kapcsolódó cím fejlesztése leáll.
- Stratégiai átszervezés: A Warner Bros. a Harry Potter, Mortal Kombat, DC és Trónok harca franchise-okra fókuszál.
A Wonder Woman-játék végleg elbukott
A Bloomberg újságírója, Jason Schreier jelentette elsőként, hogy a Warner Bros. három stúdió bezárásáról és a megnevezett Wonder Woman fejlesztésének leállításáról döntött. A cég közleményében így indokolta a lépést:
„Nehéz döntéseket kellett meghoznunk, hogy a fejlesztési stúdióinkat és befektetéseinket a legfontosabb franchise-ok köré szervezzük, beleértve a Harry Potter, Mortal Kombat, DC és Trónok harca univerzumokat. A Wonder Woman fejlesztését nem tudjuk a stratégiai prioritásaink közé illeszteni, ezért a projektet leállítottuk.”
A stúdió hangsúlyozta, hogy a döntés nem a csapatok tehetségéről szól, hanem a vállalat jövőbeli irányának újragondolásáról.
A bezárások hátterében húzódó problémák
A Monolith Productions többek között olyan cím kiadásairól lehet ismerős, mint például a F.E.A.R., a Middle-earth: Shadow of Mordor vagy a Middle-earth: Shadow of War. A stúdió 1994-ben alakult, 2004-ben pedig a Warner Bros. felvásárolta. Az elhíresült nemezis-rendszert a WB 2021-ben szabadalmaztatta.
A Player First Games, amelyet 2019-ben alapítottak, a MultiVersus fejlesztőjeként vált ismertté. Bár a játék kritikailag jól szerepelt, a WB elvárásaihoz képest alulteljesített.
A WB Games San Diego fejlesztői csapatot szintén 2019-ben alapították, és mobilos, ingyenesen játszható címekre koncentrált.
A mostani lépések részei annak a három éve tartó iparági trendnek, amelyben folyamatosan nő a videójáték-fejlesztői leépítések, projekt törlések és stúdióbezárások száma. Csak 2023-ban több mint 10 000 fejlesztőt bocsátottak el világszerte, 2024-ben pedig ez a szám meghaladta a 14 000 főt.
A korábbi pletykák szerint Wonder Woman fejlesztése már hónapok óta problémákkal küzdött. Korábbi hírek szerint 2024 elején új rendezőt kapott, és a teljes projekt rebootra került. Emellett a Warner Bros. videojáték-divíziója is nehéz időszakot élt át. A Rocksteady stúdiónál elbocsátások történtek. A Suicide Squad: Kill the Justice League vegyes fogadtatásban részesült, és néhány hónappal a megjelenése után leállítják a szerveket, és végül a MultiVersus vártnál gyengébb eredményeket produkált.
A vállalatnál az átszervezések tovább folytatódnak, különösen azután, hogy a WB Games hosszú ideje regnáló vezetője, David Haddad bejelentette távozását, miközben pletykák keringenek a divízió esetleges eladásáról.
A Warner Bros. lépése jelentős visszalépést jelent a DC-univerzumhoz kapcsolódó videójátékok szempontjából. Alig egy nappal a bejelentés előtt James Gunn és Peter Safran egy prezentáción elmondta, hogy a következő DCU-videójátékra „még néhány évet várni kell”.
A Wonder Woman-projekt törlése különösen fájó, mivel a rajongók nagy érdeklődést mutattak egy Diana Prince központú, nyílt világú akciójáték iránt. A Monolith által fejlesztett cím a hírek szerint a Nemezis-rendszert is alkalmazta volna, amely egyedülálló ellenség-dinamikát és visszatérő riválisokat kínált volna.
Szólj hozzá!