Főoldal Filmek Rekord növekedés után ismét drágul a Netflix
Filmek

Rekord növekedés után ismét drágul a Netflix

A Netflix még drágább lesz, a kérdés csak az, mikor éri el Magyarországot az új ár.

91
Netflix

A Netflix 2024. október 17-én újabb áremelést jelentett be, érintve szinte minden előfizetői csomagját az Egyesült Államokban, Kanadában, Portugáliában és Argentínában. A reklámalapú (Basic with Ads) csomag havidíja 6,99-ről 7,99 dollárra, a standard (reklámmentes) 15,49-ről 17,99 dollárra, míg a prémium 22,99-ről 24,99 dollárra nő. Ezek az árak a következő számlázási ciklustól érvényesek.

Röviden:

- Az elérhető előfizetési csomagok árai mind emelkedtek.
- A Netflix 19 millió új előfizetőt szerzett a közelmúltban, így világszerte 300 milliónál jár.
- Bevezetik az Extra Member with Ads lehetőséget, így olcsóbban oszthatjuk meg a fiókunkat a háztartáson kívül élőkkel.

Netflix a befektetőknek küldött levelében kiemelte, hogy a műsorgyártás és a felhasználói élmény fejlesztése további beruházásokat igényel, amelyeket a díjak növelésével kívánnak fedezni. Ez már a második áremelés egy éven belül: legutóbb 2023 októberében korrigálták felfelé a díjakat. Az áremelés mellett a Netflix megerősítette, hogy 19 millió új előfizetőt nyert az utóbbi időszakban – ez rekord a vállalat fennállása alatt. Ezzel a globális előfizetői bázis elérte a 300 milliós számot. A cég szerint azonban még rengeteg potenciális felhasználó van a piacon, mivel egyes országokban a Netflix részesedése a tévés tartalomfogyasztásból 10 százalék alatt van.

A Netflix a következő időszakban nem tervezi tovább közölni a negyedéves új előfizetői adatokat, csak „nagyobb mérföldkövekről” adnak majd hírt.

A Netflix bejelentette, hogy bevezeti az Extra Member with Ads nevű megoldást, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a reklámtámogatott csomagjukon belül olcsóbban osszák meg fiókjukat háztartáson kívüli ismerőseikkel. Eddig csak a reklámmentes csomag tulajdonosai tudtak havi 7,99 dollárért plusz felhasználót hozzáadni – mostantól ugyanez a lehetőség a reklámos konstrukcióval is elérhető lesz.

A Netflix 2024-es évének végén erős tartalmi kínálattal rukkolt elő: folytatódik a Nyerd meg az életed és az Arcane. Ezenkívül az elmúlt hetekben a cég nyitottabb hozzáállást tanúsít az elő események közvetítése iránt is, többek között különféle sporteseményeket és show-műsorokat. Karácsonykor NFL-mérkőzéseket közvetítettek sztárfellépőkkel (Beyoncé, Mariah Carey), előtte pedig Mike Tyson és Jake Paul meccsét sugározták világszerte. A Netflix ugyanakkor jelezte, hogy nem kívánja megszerezni a hagyományos, többmeccses sportközvetítési jogokat; inkább az „kihagyhatatlan, egyszeri” eseményekre koncentrálnak majd.

Netflix
Forrás: Netflix
Szerző
Kévés Bence Mihály

Imádok elveszni a filmek és sorozatok világában, ahol minden jelenet egy új kaland, és minden karakter egy új barát. Nálam mindig forog a “lejátszás” gomb.

Szólj hozzá!

Közelgő események