A Ubisoft látva a jelenlegi állapotokat és a Star Wars Outlaws fogadtatását, úgy döntött, hogy elhalasztja az Assassin’s Creed Shadows megjelenését idén novemberről 2025. februárra. A szamurájos, feudális Japánban játszódó új Assassin’s Creed a széria történek legmegosztóbb darabja lett, főként a főszereplő Jaszuke miatt. Már a megjelenése előtt számos vitát, indulatot generált a szoftver, amelyet csak tovább erősített a clickbait sajtó és egyes közszereplők megnyilvánulásai is. A Ubisoft igyekezett csillapítani az indulatokat, de inkább elejét vették az újabb bukásnak és még négy hónap időt adtak a fejlesztőknek, hogy lehető legjobb állapotra kicsiszolják a szoftvert.
A sok negatív hír közben elnyomta azokat az infókat, amelyek folyamatosan érkeztek a játék májusi leleplezése óta. Ezek alapján az Assassin’s Creed Shadows számos olyan játékelemet hoz vissza, amelyek már évek vagy évtizedek óta kikoptak, eltűntek a szériából és a rajongók azóta is szeretnék viszontlátni őket. Mellette viszont több megszokott elem is jelentősen átalakul vagy megújul majd a játékban. Cikkünkben ezekből 10+1-et szedtünk listába, amellyel szeretnénk erősíteni a játék pozitívabb oldalát és erényeit.
1. Dupla orgyilkosság
Eredetileg az Assassin’s Creed II-ben jelent meg először, amikor Ezio Auditore a talált fejlesztések alapján képes volt egyszerre két rejtett pengét is viselni, így dupla orgyilkosságokat is végrehajtani. Utána még itt-ott visszaköszönt ez a szériában, de már egy jó ideje nem láttunk ilyesmit. A Ubisoft megerősítette, hogy a dupla orgyilkosság visszatér az Assassin’s Creed Shadowsban. A játék egyik főszereplője, a sinobiból lett asszaszin, Naoe képes végrehajtani a műveletet. Ám, míg Ezio két rejtett pengét használt, addig Naoe egy rejtett pengét és egy Tanto nevű japán „rövid kardot”, vagy inkább kést használ majd az orgyilkosságokhoz.
2. Évszakváltozás
Az egyik legnagyobb újítás a széria történetében, hogy dinamikusan változó évszakok lesznek a játékban. Japán mérsékelt, négy évszakos éghajlata lehetőséget ad arra, hogy az évszakok folyamatosan váltakozzanak, ahogy telik az idő a játékon belül és ez kihatással is lesz a játékmenetre és a terepviszonyokra is. A Ubisoft Québec fejlesztői ehhez a mai konzolokra fejlesztették tovább az Anvil grafikus motort, hogy támogassa a ray-tracing globális megvilágítást és egy fejlettebb mikro poligon technológiát.
3. Rejtett pengés harcok
Az Assassin’s Creed Shadows visszahozza a régóta óhajtott rejtett pengés harcokat. Ugyan a korábbi részekben is felbukkant az asszaszinok legendás fegyvere, de a főhősök Basim kivételével nem voltak eredendően rejtőzködők. Naoe viszont igazi asszaszin lesz a játékban, ráadásul egy különleges rejtett pengét használ majd, amely aktiválva 90 fokban elforgatható és egy kézbe vehető Tanto lesz belőle. Ehhez hasonlót legutóbb a 2012-es Assassin’s Creed III-ban láttunk.
4. Két irányítható főszereplő
A 2015-ös Assassin’s Creed Syndicate óta nem volt olyan játék a szériában, ahol egyszerre két főszereplőt irányíthattunk volna. Ott Jacob és Evie Frye ikertestvérekkel játszhattunk, azonban képességeik nem igazán tértek el egymástól. Azóta inkább csak választhattunk a játék elején, hogy a karakter nő vagy férfi legyen, mint az Odyssey és Valhalla részek esetében. A Shadowsban viszont két teljesen eltérő főszereplőt kapunk, akik nem csak személyiségben, de képességeikben is eltérnek, amely két külön játékmenetet és harcmodort ígér. Jaszuke egy szamuráj lesz, aki testi erejét használva a közelharcokban lesz jobb, míg Naoe sinobi asszaszinként a lopakodást, lesből támadást és orgyilkosságokat részesíti előnyben.
5. Asszaszinok toborzása
A rajongók által kedvelt elem volt, amelyet az Assassin’s Creed Brotherhood résszel vezettek be a szériába, hogy új asszaszin tagokat toborozhatunk, különböző orgyilkosságokra küldhetjük őket, továbbá a harcokban segítségül hívhatjuk őket. Ez a szériából már több, mint 10 éve kiveszett, de az Assassin’s Creed Shadows visszahozza. Vajon a füstbomba készítést is?
6. Eltérő fegyverek, egyedi gyilkosságok
Valahol az Assassin’s Creed III vezette be azt, hogy a különböző fegyverekkel eltérő gyilkosságokat csinálhattunk, amelyhez külön készítettek látványos animációkat. Az Assassin’s Creed Shadows számos új fegyvert vonultat fel a katana szamurájkard, a dobókések, Tanto kis tőröktől kezdve egészen a kusarigama kivethető csáklya fegyverig.
7. Fedezékrendszer és lopakodás
A 2023-as Assassin’s Creed Mirage újból egy vérbeli lopakodós, orgyilkos játékot hozott, amely az eredeti Assassin’s Creed is volt. Az Assassin’s Creed Shadows Naoe esetében tovább viszi ezt a vonalt. A nő képes lesz fedezékből fedezékbe lopakodni, kihasználva a terep adottságait. Újítás, hogy mostantól a fény és árnyékviszonyok is fontosak, a sötét helyeken nehezebben vesznek észre minket, illetve a fényforrásokat is kiiktathatjuk, mint a Tom Clancy’s Splinter Cell játékokban. Nem beszélve arról, hogy a környezet is rombolható lesz, így akár a papírvékony falakat is átvághatjuk, megidézve a szamuráj- és nindzsafilmeket.
8. Korlátozott mászás
A 2017-es Assassin’s Creed Originsig városon kívül csak bizonyos hegyekre, magaslatokra mászhattunk fel. Azóta ez megváltozott és szinte bármit megmászhattunk korlátozás nélkül. Az eddigi információk alapján az Assassin’s Creed Shadowsban ismét korlátozottabb lesz a hegyek mászhatósága, nagyjából az Assassin’s Creed III példája alapján. Ezzel szemben a parkour jelentősen továbbfejlődik, Naoe már akrobatikus mozdulatokra is képes, hiszen korábban sinobi volt.
9. Asszaszinok vs templomosok
Az Assassin’s Creed Syndicate volt az utolsó játék, amely az Assasszin Testvériség és a Templomos Lovagrend konfliktusáról szólt. Az azóta megjelent részek a két titkos társaság előtti időkben tárta fel az eredetüket, ahol két előd szervezetet, a Rejtőzködőket és az Ősök Rendjét ismerhettük meg. Mivel Assassin’s Creed Shadows a 16. században játszódik, így végre visszatér a két jól ismert társaság.
10. The Sims szerű bázismenedzsment
Még az Assassin’s Creed II vezette be a szériába, hogy a bázisunkat fejleszthetjük, menedzselhetjük. Ezt aztán új szintre emelték az Assassin’s Creed Valhalla részben, ahol igen részletesen fejleszthettük és építhettük a bázisunkat a megszerzett nyersanyagokból. A kiszivárgott anyagok alapján az Assassin’s Creed Shadowsban minden eddiginél részletesebben, aprólékosabban építhetjük és menedzselhetjük a bázist. Már-már úgy tehetjük le a térképre a házakat, mintha a The Sims játékban lennénk.
+1 Co-op mód
A széria többször is próbálkozott a multiplayerrel, annak ellenére, hogy elsősorban egyjátékos sztori az Assassin’s Creed. Az Assassin’s Creed Shadows egyelőre hivatalosan egyjátékos lesz, azonban a pletykák szerint utólag kaphat egy online co-op módot, amelyhez hasonlót utoljára a 2014-es Assassin’s Creed Unity tudott.
Ezeket véltük fontosnak kiemelni. Az eddigi információk alapján igazi orgyilkosos nyitott világú akció-RPG lesz. Meg van benne minden, amely a szériát jellemezte, sok klasszikus és régóta várt játékelem visszatér, de a meglévők is újulnak, fejlődnek. Az Assassin’s Creed Shadows 2025. február 14-én jön Windows PC-re, mac OS-re, PS5-re, Xbox Series X/S-re.
Szólj hozzá!