A 2025. január 16-án benyújtott kereset szerint Baldoni 400 millió dollárra pereli Livelyt és Reynoldsot rágalmazás, zsarolás és egyéb, az It Ends With Us – Velünk véget ér című film gyártásával kapcsolatos állítások miatt. Blake Lively jogi csapata ugyanakkor azt állítja, hogy a kereset alaptalan és csupán a „bántalmazók kézikönyvének” következő fejezete, amellyel Baldoni megpróbálja megfordítani az áldozati szerepeket. A vádak azért is keltettek komoly visszhangot, mert Lively korábban konkrét bizonyítékokat helyezett kilátásba a szexuális zaklatás és megtorlás alátámasztására.
Röviden:
- Justin Baldoni 400 millió dollárra pereli Blake Livelyt és Ryan Reynoldsot, többek között rágalmazás és zsarolás vádjával.
- Lively ügyvédei szerint Baldoni keresete egy tipikus „DARVO-stratégia” (tagadás, támadás, az áldozat és az elkövető szerepének felcserélése).
- Baldoni azt állítja, hogy Lively átírta a film egyes jeleneteit és kiszorította őt a kreatív folyamatokból, míg Livelyék szerint Baldoni próbálja ellehetetleníteni a zaklatásról szóló vádakat.
Az ügy 2025. január 16-án vette fordulatát, amikor Justin Baldoni benyújtotta a 179 oldalas keresetét a bíróságon. Ebben részletesen kifejti, hogy Blake Lively és Ryan Reynolds megpróbálták őt háttérbe szorítani az It Ends With Us – Velünk véget ér című film elkészítése során. Baldoni – aki eredetileg producerként és rendezőként kapcsolódott be a projektbe – azt állítja, hogy Lively saját elképzeléseit erőltette, egyes jeleneteket átírt, és a forgatókönyv bizonyos részeit nem volt hajlandó leforgatni. A perirat szerint a házaspár kihasználta sztárstátuszát, hogy kizárják Baldonit a döntéshozásból.
Baldoni jogi lépéseire nem sokkal azután került sor, hogy Lively nyilvánosan megvádolta őt szexuális zaklatással és megtorló magatartással a forgatáson. Baldoni a keresetben visszautasította ezt, szemenszedett hazugságnak nevezve Lively állításait, és egy „lejárató kampányról” beszélt.
Blake Lively ügyvédei szerint Baldoni 400 millió dolláros követelése „tökéletes példája az úgynevezett DARVO-taktikának (Deny, Attack, Reverse Victim and Offender)”, amikor a vádlott maga igyekszik áldozatként feltüntetni magát. A nyilatkozat úgy fogalmaz: „Ez a klasszikus történet: egy nő konkrét bizonyítékokkal áll elő zaklatásról és megtorlásról, mire a bántalmazó megpróbálja visszafordítani a vádat.”
Lively jogi csapata azt is hangsúlyozta, hogy több stábtag is negatív tapasztalatokról számolt be Baldoni viselkedésével kapcsolatban. Ezenfelül rámutattak, hogy a filmet forgalmazó Sony Pictures végül Lively „vágását” preferálta, és a kész mozi így is sikeresen debütált.
A pereskedés középpontjában álló mozifilm gyártása már korábban is hírhedtté vált a szivárgó információk, valamint a forgatáson uralkodó feszült viszonyok miatt. A mostani konfliktus tétjét tovább növeli a felek hírneve: Ryan Reynolds és Blake Lively Hollywood egyik legismertebb sztárpárja, Justin Baldoni pedig szintén jelentős befolyással bír mint producer, rendező és színész.
A kialakult jogi csatározásban mindkét oldal igyekszik bizonyítékokkal alátámasztani saját igazát. Baldoni perirata a részletes elszámolásokra, e-mailekre és kommunikációs jegyzőkönyvekre hivatkozik, míg Livelyék jogi csapata tanúvallomásokkal és stábtagok nyilatkozataival próbálja igazolni a zaklatás és a megtorló intézkedések tényét.
A per nagy médiavisszhangot keltett, főként a sztárok érintettsége miatt. A tárgyalás során várhatóan mindkét fél részletekbe menő bizonyítékokat vonultat majd fel, ezért a helyzet akár hosszú ideig is elhúzódhat. A döntés akár precedenst is teremthet a szexuális zaklatás és a hatalommal való visszaélés filmiparon belüli kezelésében.
Bár a bírósági ítéletre még várni kell, a közvélemény mindkét oldalt folyamatosan figyeli. Lively csapata szerint a folyamat során fény derül majd arra, hogyan próbálta Baldoni az „áldozat szerepét” magára ölteni, míg Baldoni szerint a színésznő csupán megalapozatlan vádakkal igyekszik tönkretenni a karrierjét és anyagilag is megrövidíteni. A jogi eljárás kimenetele döntően befolyásolhatja a filmipar jövőjét, főként a forgatásokon kialakult hatalmi viszonyok, az alkotói szabadság és a sztárkultusz szempontjából.
Szólj hozzá!