A Half-Life: Episode 3 a videójáték-történelem egyik legnagyobb „mi lett volna, ha” kérdése maradt. Az eredetileg az Episode 1 és annak folytatása után következő résznek szánt játék törlése egy megoldatlan cliffhangeren hagyta a sorozatot, amit soha nem oldottak fel közvetlenül. A megjelenése óta pedig mennek a találgatások, mikor érkezik a Half-Life 3.
Röviden:
- A Half-Life 3 vagy Episode 3 soha nem készült el.
- A Half-Life 2 20. évfordulója alkalmából megjelent egy dokumentumfilm.
- A videóban játszható pályákat láthatunk a törölt videójátékból.
Most, a Half-Life 2 20. évfordulója alkalmából a Valve új dokumentumfilmben mesél a fejlesztésről, amely eddig soha nem látott munkafolyamat-felvételeket, egy vadonatúj jégfegyvert és rengeteg új koncepciós rajzot mutat be.
A dokumentumfilm szerint az Episode 3 az Északi-sarkon játszódott volna, és Alyx karaktere kiemelt szerepet kapott volna társ-karakterként. A bemutatott anyagban feltűnik egy új fegyver, a jégfegyver, valamint egy különleges, blob-szerű ellenség, amely képes volt több részre szakadni. A fejlesztőcsapat állítása szerint a játékhoz már rendelkezésre állt egy „játszható szintekből álló gyűjtemény, ami nem volt összefűzve”, és úgy vélték, hogy egy-két éven belül meg tudják jelentetni.
Ezek után mindenkiben felmerült a kérdés, hogy miért nem jelentették meg a játékot? Nos, a dokumentumban szereplő fejlesztők, köztük Marc Laidlaw író és Gabe Newell, a Valve alapítója, őszintén beszélnek arról, miért nem készült el az Episode 3. A döntést részben azzal indokolták, hogy nem érezték elég újszerűnek az ötleteket. Laidlaw még viccelődött is: „Sírhatunk ebben a dokumentumfilmben?”
Az egyik legfontosabb ok az úgynevezett scope creep volt. A Valve egyik pályatervezője, Dario Casali, korábban arról beszélt, hogy a projekt folyamatosan bővült, és egyre távolabb kerültek a kész projekttől. Laidlaw később megosztotta az Episode 3 cselekményének vázlatát, amelyben Gertie Freemont és Alex Vaunt néven említették Gordon Freemant és Alyx Vance-t.
A Valve dolgozói egyértelműen csalódottak amiatt, hogy az Episode 3 soha nem valósult meg. Newell azt mondta: „Megcsinálhattuk volna. Nem lett volna olyan nehéz. Az én személyes kudarcom az volt, hogy elakadtam. Nem tudtam rájönni, hogy az Episode 3 hogyan vihette volna előre a dolgokat.”
2020-ban a Valve kiadta a Half-Life: Alyx című kiegészítőt, amely új irányba terelte a történetet, de sok rajongó továbbra is nosztalgiával gondol arra, mi lett volna a harmadik résszel. Az évfordulós dokumentumfilmben mélyen elmerül a Half-Life 2 fejlesztési folyamataiba, miközben pletykák keringenek egy új játék fejlesztéséről. Nem tudni, hogy min dolgoznak, ám több információ is azt támasztja alá, hogy a Stream mellett valamin elkezdtek dolgozni, de ember legyen talpán, aki megmondja min.
Szólj hozzá!